Informáciu o odpredaji slovenskej dcéry ČEZ potvrdili českým Hospodářským novinám (HN) zdroje blízke vedeniu koncernu. Firma tento scenár nepotvrdila, ani nevyvrátila. „Naše konkrétne obchodné aktivity týkajúce sa prípadných akvizícií či divestícií štandardne nekomentujeme,“ uvádza hovorca ČEZ Roman Gazdík.
Dôvodom predaja ČEZ Slovensko majú byť neuspokojivé výsledky firmy. Hoci sa zaradila k popredným dodávateľov elektriny a plynu (s odstupom za tradičnou trojicou regionálnych dodávateľov ZSE, SSE a VSE), ziskovosť nebola príliš oslnivá. Z predvlaňajších tržieb vo výške približne štvrť miliardy eur premenila na čistý zisk menej ako jedno percento.
ČEZ Slovensko dodáva energie približne 70-tisícom odberateľov. Čo sa týka počtu, dominujú medzi nimi domácnosti. Z hľadiska objemu dodávok biznis spoločnosti ťahajú firmy, zvlášť približne štyri tisicky veľkých firemných odberateľov. Tejto skupiny zákazníkov sa ČEZ podľa HN zatiaľ nechce vzdávať a pravdepodobne ich „uprace“ pod novovzniknutú spoločnosť ČEZ Esco.
Retailová dcéra ČEZ začala podnikať na Slovensku pred takmer desiatimi rokmi. Štartovala predajom elektriny a následne od roku 2010 rozšírila portfólio o dodávky plynu koncovým zákazníkom. V roku 2015 dodala odberateľom 3,67 terrawathodiny elektriny a plynu a potvrdila tak pozíciu medzi piatimi najväčšími dodávateľmi energií na trhu.
Vizitka ČEZ Slovensko | ||
Tržby (v miliónoch €) | Hospodársky výsledok (v tisícoch €) | |
2013 | 221,7 | 1 485 |
2014 | 208,8 | 1 143 |
2015 | 250,9 | 1 460 |
PRAMEŇ: Register účtovných závierok |