Výroba biopalív, ktoré so sebou nesú nižšie emisie skleníkových plynov, môže byť šesť- až osemkrát drahšia ako výroba bežných leteckých palív. Biopalivá sa však považujú za spôsob, ako leteckému priemyslu pomôcť znížiť emisie oxidu uhličitého, napísala agentúra Reuters.
Lufthansa bola vôbec prvou leteckou spoločnosťou na svete, ktorá v roku 2011 začala biopalivá používať v civilných rokoch. Išlo vtedy o zmes leteckého petroleja a biopaliva získavaného z rastlinných olejov a živočíšnych tukov. Spoločnosť vtedy touto zmesou poháňala jeden motor v lietadlách na pravidelných linkách medzi Frankfurtom a Hamburgom. Pokus ale po pol roku ukončila a uviedla, že je ťažké nájsť dostatok spoľahlivých zdrojov biopalív.
Teraz sa aerolinky spojili so spoločnosťou Gevo z USA, ktorá vyrába alternatívne biopalivo na báze organických zlúčenín, a skúmajú, ako ho zmiešať s normálnym leteckým petrolejom tak, aby bolo možné zmes použiť ako pohonnú látku v lietadlách. Gevo používa poľnohospodársky odpad, ktorý nechá kvasiť a získava z neho formu alkoholu, ktorý je potom pomocou bežnej rafinácie možné premeniť na petrolej.
Podľa Medzinárodnej asociácie leteckých prepravcov (IATA) letecká doprava v roku 2012 vyprodukovala 689 miliónov ton oxidu uhličitého a zhruba dvomi percentami sa tak podieľala na svetových emisiách CO2.
Britské aerolínie British Airways vykonávajú výskum palív získaných z potravinového odpadu. Francúzsko-holandská Air France-KLM zase skúšala palivo z použitého kuchynského oleja. Podľa niektorých aktivistov by sa ale ľudia mali snažiť obmedziť plytvanie potravinami a pre flotily lietadiel vraj tohto paliva nie je dostatok.