Štvrtá najväčšia banka v Česku UniCredit Bank Czech Republic mení stratégiu a chce hlbšie preniknúť do retailu. Banka zatiaľ obsluhuje najmä firmy a bohatých ľudí.

Vlani sa na jej výnosoch podieľali produkty pre obyvateľstvo necelou štvrtinou. Podľa generálneho riaditeľa banky Jiřího Kunerta, ktorého cituje český E15, by tento podiel mal v najbližších troch až piatich rokoch stúpnuť na 35 až 40 percent. „Najvýnosnejšia časť bankového trhu bývala obsluha drobných klientov. Populácia bude bohatnúť, preto má zmysel ísť touto cestou,“ povedal denníku.

Má ísť najmä o hypotéky, vkĺznuť by mohla aj do nového trhu spotrebných úverov, kde zatiaľ nepôsobí, a sleduje aj kreditky. Bude otvárať nové pobočky najmä vo veľkých mestách, môže ich pribudnúť pätnásť. UniCredit chce rásť v retaili organicky, no nevylučuje ani akvizíciu.

Presadiť sa v retaili bude neľahký cieľ najmä v časoch, keď je boj o dobrých úverových klientov čoraz tvrdší. No retailová báza sa javí ako stabilnejší základ v ťažkých časoch. Problémoví klienti budú skôr z radov stredných a menších firiem.

UniCredit Bank Czech Republic, ktorá začala pod týmto menom pôsobiť pred dvoma rokmi po spojení Živnostenskej banky a HVB Bank, sa v krajine skloňuje ešte v jednom prípade. Banka dostala od Českej národnej banky (ČNB) pokutu 750-tisíc korún za porušenie pravidiel, ktoré má ako depozitár fondov kolektívneho investovania dodržiavať. Banka rozhodnutie akceptovala, pokutu zaplatí.

UniCredit podľa ČNB napríklad neoznamovala porušenia limitov investovania do akcií jedného emitenta alebo nerobila kontrolu opodstatnenosti platieb z majetku fondov či kontrolu oceňovania ich majetku.

Foto na titulke - Milan David