Aktualizované 11. 8. 2011 o 10:40 o vyjadrenie Erste Group v poslednom odstavci

Podobne, ako skúsila rakúska Raiffeisen Bank brániť trhovú pozíciu v strede Európy založením novej banky Zuno, s neopozeranou značkou by sa mala objaviť aj Erste Bank. Presnejšie – jej česká dcéra Česká spořitelna.

Hoci banku netrápi úbytok vkladov, tak ako to bolo v prvom prípade, predsa len ostatné roky stráca z trhového koláča. Aj pri vkladoch obyvateľstva, aj pri jeho úverovaní. I keď to nič nemení na tom, že je stále jednotkou. No kým pred piatimi rokmi mala pod svojimi krídlami takmer 33 percent retailových vkladov, k polroku to bolo zhruba 29 percent. V úveroch obyvateľstvu sa skresala ešte viac – o viac než šesť percentných bodov na rovnú štvrtinu trhu.

Podľa českých Hospodářských novín (HN), ktoré so správou o novej banke prišli, chce prírastkom reagovať na zmenu životného štýlu Čechov aj na nástup nových konkurentov. Nedávno v krajine začala pôsobiť Zuno banka, ktorá už na Slovensku ukázala, že vie zmobilizovať vklady. Na jeseň má začať fungovať banka skupiny PPF Air Bank. Do krajiny má expandovať aj Equa Bank a ako dodávajú HN, podobné možno očakávať aj od nového vlastníka nedávno predanej Volksbank, ruskej Sberbank.

I keď podľa hovorkyne českej banky Kláry Gajdůškovej stále nie je o štarte novej banky definitívne rozhodnuté a sporiteľňa má zelenú len pre zmapovanie trhu, jej predstavitelia ponúkli o projekte novinám prekvapivo podrobné informácie.

Nová banka by mala byť zameraná na tých, ktorým prekáža meno starej Českej sporiteľne, mala by byť modernejšia. Podľa Martina Škopeka, zodpovedného za retail v predstavenstve Erste Group, určitá časť Čechov – a nemusí to byť len vecou veku – má psychologickú bariéru stotožniť sa s brandom Českej sporiteľne. „Ide nám o ľudí, ktorí chcú mať niečo viac trendy, aby sa s tým mohli ukázať v spoločnosti,“ hovorí pre denník. Preto chcú prísť s novým konceptom obsluhy.

Nová značka by nemala byť len internetový projekt, mala by mať aj pobočky, no inak vyzerajúce než bežné kamenné banky. Viac by sa mali približovať kaviarňam. Banka by chcela osloviť ľudí, ktorí si užívajú život, nešetria, nechcú žiadne komplikované služby a berú si pôžičky a kreditné karty.

Materská Erste Group dementovala správu českých HN, podľa ktorej plánuje na tamojšom trhu založenie novej banky zameranej na moderných a míňajúcich klientov. Denník sa v správe odvolával na rozhovor s M. Škopekom, ktorý pripustil možnosť, že sa banka zamýšľa nad tým, ako inak obslúžiť takýchto klientov, keďže doterajšia segmentácia klientely už nemusí postačovať. Hovorkyňa Erste Group Hana Cygonková odkázala, že to neznamená vytvorenie novej banky: “To je nezmysel”.

Ilustračné foto na titulke - Česká spořitelna