Štvrťročný zisk Coca-Coly klesol o 14 percent, hodnota jednej akcie na Wall Street padla o šesť percent na 40,54 dolára za jednu akciu, čo predstavuje najväčší pokles od októbra 2008, uvádza agentúra Reuters. Čistý zisk klesol z 2,45 miliardy na 2,11 miliardy dolárov.
Generálny riaditeľ Muhtar Kent tento utorok ako protiopatrenie sľúbil, že do roku 2019 zníži náklady o tri miliardy dolárov. Súčasťou plánu, ako zefektívniť biznis spoločnosti, bude podľa riaditeľa spätný predaj väčšiny distribučných oblastí v Severnej Amerike nezávislým podnikom, ktoré stáčajú fľaše, prípadne určitá časť bude fungovať formou franšízy. M. Kent prezradil, že veľa prostriedkov z ušetrených nákladov sa investuje späť do činnosti, vrátane posilneného marketingu.
Za aktuálnu recesiu a nepriaznivý stav pritom obvinil slabé spotrebiteľské výdavky, najmä zo strany konzumentov z USA, Číny a Brazílie, a makroekonomickú nestálosť po celom svete. Určitý podiel viny spoločnosť prikladá aj silnému doláru, ktorý stláča zahraničné príjmy
„Nevidím, že by zlepšenie prišlo cez noc,“ dodáva M. Kent pre spravodajský portál Wall Street Journal. Vzhľadom na znižovanie nákladov, spoločnosť poopravila svoje očakávania rastu tržieb na budúce roky, ktoré sa jej vidia o čosi pesimistickejšie. Znížila dolný koniec dlhodobého cieľa rastu príjmov z pôvodných päť percent na štyri percentá. Rovnako si vedenie už ani nemyslí, že sa jej spoločnosti podarí v tomto desaťročí zdvojnásobiť príjmy.
Akcionári spoločnosti aj napriek sľúbenému znižovaniu nákladov ale pokojní ešte nie sú, pretože nevedia, koľko z ušetrených peňazí nakoniec skončí v ich vreckách, popisuje situáciu pre agentúru Bloomberg analytik Ali Dibadj .
„Výrobca nápojov neuviedol, koľko z troch miliárd dolárov bude vrátených akcionárom, skôr ako „rozhádžu“ na marketing a propagáciu,“ tvrdí analytik. Akcionári pritom tlačili na Coca-Colu, aby v súvislosti so slabnúcim rastom vykonala zmeny už skôr. Taktiež vyzývali spoločnosť, aby spravila hlbšie škrty vo firme.