Trh s ojazdenými vozidlami na Slovensku zažil v ostatných dvoch rokoch azda všetky stavy. Od pandemických poklesov cez rekordný dopyt po dvojciferné percentuálne nárasty medzi jednotlivými kvartálmi. Nové trendy sa na tomto trhu menia takmer každý mesiac.
Nie vždy však nasledujú to, čo si zákazník môže reálne dovoliť. Napriek tomu v súčasnosti dochádza k ďalšiemu rastu, ktorý ovplyvňuje už aj dopyt po luxusnejších a málo jazdených vozidlách. Vyplýva to z najnovšej správy predajnej siete Mototechna, ktorá patrí do portfólia skupiny Aures Holding.
Šachy na trhu
V predajnej sieti sa za prvý kvartál tohto roka dokonca predalo dvakrát viac luxusnejších áut ako za rovnaké obdobie vlaňajška. Ide pritom o druhý najlepší kvartálny výsledok v období novodobého pôsobenia značky. V poslednom štvrťroku minulého roku sa ich na Slovensku predalo dokonca ešte o 30 percent viac. Najväčší záujem je o modely českej automobilky Škoda, a to o Kodiaq a Enyaq.
„Dôvodov je niekoľko. Pod vplyvom pandémie sa zákazníci rozhodli do automobilov investovať viac, aby si zaistili pohodlie a bezpečie, ktoré v hromadnej doprave nenájdu. Druhý dôvod je, že vozidlá v nižšej a nižšej strednej triede sú častejšie vyrábané s motormi s menším objemom. Prémiové vozidlá si naopak spravidla zachovávajú silnejšie motory,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny Aures Holdings. Dodala, že postupne možno očakávať, že dopyt po týchto autách, aj s ohľadom na rast cien paliva, bude skôr stagnovať než rásť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?