Reťazec s rýchlym občerstvením Burger King spojí od septembra sily so sieťou kaviarní Starbucks. Začne tak frontálny útok proti ich hlavnému konkurentovi McDonald's. Informovala o tom agentúra Reuters.
Burger King, druhý najväčší americký reťazec s rýchlym občerstvením po McDonald's, bude vo svojich 7250 reštauráciách predávať kávu od Starbucks. Nahradí ňou kávu, ktorú ponúkal doteraz. Ide o reakciu na úspech McCafé od McDonald's. Za jednu kávu si bude pýtať od jedného dolára po 2,79 dolára. Káva tak bude výhodnejšia ako v samotných kaviarňach Starbucks. Klienti tu bežne za šálku kávy platia viac ako tri doláre.
„Budeme ponúkať lepšiu šálku kávy,“ povedal o dohode viceprezident spoločnosti Burger King John Schaufelberger. „Spoločne urobíme prémiové kávy oveľa prístupnejšie ako kedykoľvek predtým,“ povedal podľa NBC Michell Gass, prezident spoločnosti Seattle’s Best Coffee, ktorá patrí pod Starbucks.
Ekonomická kríza ublížila najmä raňajkovej ponuke stravovacích reťazcov. Ľudia šetria a raňajky si preto radšej urobia doma, ako by sa na ne mali staviť cestou do práce. McDonald's preto v januári zaviedol raňajkové menu za jedno euro a Burger King plánuje rovnaký krok od apríla. Ponuka lepšej kávy má byť pre Američanov ďalším dôvodom, prečo by sa na raňajky mali zastaviť v Burger King.
McDonald's má pred Burger King v ponuke dobrej kávy značný náskok. Vlastnú sieť kaviarní začal budovať už v roku 2003, keď otvoril v Nemecku prvé McCafé. Postupne sa tento koncept kaviarní rozšíril do celého sveta. Dominanciu McDonald's vidno aj na hospodárskych výsledkoch. Kým Burger King vlani utŕžil na celom svete 2,5 miliardy dolárov, tržby McDonald's prekročili 22 miliárd dolárov.
Okrem lepšej kávy sa snaží Burger King zaujať aj alkoholom. Spiegel Online pripomína, že vo vybraných reštauráciách v USA bude podávať pivo. Miestne pivá Burger King predáva aj v nemeckých reštauráciách.
Po zverejnení správy vzrástli akcie Burger King o 0,7 percenta a akcie Starbucks posilnili o jedno percento.
Foto na titulke - SITA / AP