Svet práce si prešiel v posledných dvoch rokoch veľkou zmenou. Z pravidelného vysedávania v kancelárii sme prešli na home office, schôdzky v zasadačkách vystriedali online videohovory v pyžame s detským krikom na pozadí a papierovanie nahradili elektronické dokumenty. To, čo bolo predtým nemožné, sa ako lusknutím prsta stalo skutočnosťou.

Ilustračné foto
Zdroj: Plus4U MKT Services
Ilustračné foto

A aká je situácia dnes? Z toho najhoršieho sme vonku, prišla jar a s ňou pekné počasie. Ľudia už nechcú tráviť toľko času zatvorení doma a návrat do kancelárií je preto témou číslo jedna. Zamestnávatelia navyše začínajú požadovať, aby zamestnanci časť týždňa strávili v práci. Zvyšok si môžu pokojne odpracovať z domu.

Bezpečný návrat do kancelárií

Pracovať z kancelárie celý týždeň už je síce minulosťou, ale na stopercentný home office sa tiež spoliehať nemôžeme. Prieskum od agentúry Gallup ukazuje, že 42 % firiem využíva hybridný režim. Tento podiel sa navyše podľa odhadov počas roka zvýši až na 53 %. Je teda jasné, že práca v kancelárii neskončila, razantne sa však zmenila.

Vrátiť sa späť na miesto činu ale nie je také jednoduché. Firmy totiž musia kancelárie prispôsobiť novému štandardu. Už nie je dôležité, koľko hodín si odsedíme v kancelárii a priestor dostáva predovšetkým flexibilita. Agilné kancelárie so zdieľanými miestami a coworkingovými miestnosťami zaisťujú hladký chod kancelárií a podporujú hybridnú prácu. Pravidelná interakcia s kolegami, individuálny prístup k zamestnancom a zhromažďovanie spätnej väzby prispievajú k úspešnému fungovaniu tímov.

Ilustračné foto
Zdroj: Plus4U MKT Services
Ilustračné foto

Ako pomáhajú moderné technológie

Efektívnemu riadeniu kancelárií pomáhajú aj moderné technológie. Dobrým kancelárskym pomocníkom je napríklad online rezervačný systém Bookigy. Aplikácia umožňuje rezervovať pracovné miesta, parkovacie miesta a zasadacie miestnosti online. Stačí na to iba inteligentné zariadenie a pripojenie k internetu. Zamestnanci majú rezerváciu hotovú na pár kliknutí odkiaľkoľvek. Manažérom potom Bookigy ponúka prehľadné štatistiky o využívaní pracovných priestorov, vďaka ktorým môžu optimalizovať chod kancelárie.

Ilustračné foto
Zdroj: Plus4U MKT Services
Ilustračné foto

Jedno je isté - už nezáleží na tom, koľko hodín strávime v kancelárii, dôležité sú výsledky. Flexibilné pracovné podmienky a moderné technológie nám pomáhajú lepšie skĺbiť osobný a pracovný život. Práve spokojní zamestnanci vedú k dobrým výsledkom. Je preto dôležité poskytnúť im ideálne pracovné podmienky.