Experimentu, ktorého výsledkom je údajne prvý supermarket na svete s ľadovou plochou, predchádzal prieskum medzi spotrebiteľmi. Iceland v ňom zistil, že približne štyri pätiny rodičov by si chceli viac vychutnať prípravy na vianočné sviatky. Ukázalo sa tiež, že deväť z desiatich detí vníma predvianočné nákupy potravín ako nudu.
Do predajne Icelandu v londýnskej štvrti Stratford preto nabehla čata expertov, ktorí za jednu noc pokryli 250 štvorcových metrov predajnej plochy syntetickým ľadom.
Pri vstupe do predajne sa zákazníci zastavia v šatni, kde si namiesto topánok nasadia korčule, v ktorých sa potom môžu premávať pomedzi mraziace boxy a regále a nakupovať. Menšie deti majú k dispozícii pomôcku pre udržanie rovnováhy na ľade v podobe „tučniakov“.
Iceland zverejnil video z nakupovania, na ktorom vidieť, že pre niektorých zákazníkov je pohyb na korčuliach neľahkou výzvou. Firma uvažuje o tom, že o rok by zmenila na klziská predajne po celom Spojenom kráľovstve, kde ich má približne deväťsto.
Najväčší britský obchodník s mrazenými potravinami pôsobí aj na českom trhu. Podľa informácií z webovej stránky prevádzkuje šesť predajní v Prahe. Iceland pôvodne plánoval oveľa väčšiu expanziu a uvažoval tiež o prieniku na Slovensko.