Prvý obchod easyFoodstore predstavil začiatkom februára v Londýne, hoci plány na jeho otvorenie existovali už pred dvoma rokmi. Uvádzacia cena všetkých produktov je 25 pencí (približne 33 centov). S. Haji-Ioannou však pripustil, že cenu časom zvýši na pol libry (približne 66 centov), píše ekonomický portál Business Insider.
Obchod ponúka najbežnejšie základné potraviny, cestoviny, pečivo, kávu, sušienky, zemiaky či džúsy. Medzi položkami však zatiaľ chýba mäso, zelenina a ovocie. Celý zoznam je obmedzený na 76 položiek.
Zdroj: Facebook / easyFoodstore | CC
Milionár dúfa, že lacné neznačkové potraviny ocenia najmä zákazníci z najchudobnejších štvrtí Veľkej Británie, ktorým nízka kultúra predaja neprekáža. Predajňa má byť zároveň lacnejšou alternatívou k najpopulárnejším diskontným reťazcom Lidl a Aldi.
Nefunkčný pokus?
Udržiavať reťazec v prevádzke plánuje aj v prípade, že budú obchody stratové. Podľa britského webu The Guardian by príchod easyFoodstore mohol byť potenciálnou hrozbou pre súčasnú „veľkú štvorku“ supermarketov v Británii, do ktorej patria Tesco, Asda, Sainsbury a Morrisons.
Iní analytici zostávajú skeptickí a myslia si, že reťazec nebude nikdy fungovať. Poukazujú na to, že ak má byť easyFoodstore plnohodnotným variantom k najväčším reťazcom, nemôže bojovať len cenou, ale aj kvalitou.
„Zákazníci prebehli k Lidlu a Aldi z cenových dôvodov, ale zároveň bola dobrá aj kvalita. K tomu, aby si easyFoodstore získal zákazníkov, musí byť schopný ponúknuť rovnakú alebo lepšiu kvalitu za ešte nižšiu cenu,“ vysvetľuje pre The Guardian analytik Andrew Stevens.
Nejde o prvý pokus, kedy sa snaží S. Haji-Ioannou preraziť v inej ako leteckej oblasti. Značku „easy“ sa pokúsil rozšíriť aj do iných odvetví – easyCar, easyHotel, easyGym, easyCinema. Nie všetky pokusy o podnikanie sa však finančne vyplatili.