Akcie japonskej spoločnosti Nintendo po prudkom raste v stredu klesli o viac ako 14 percent na hodnotu 17 350 jenov. Ide o najprudší prepad akcií Nintenda za posledných 16 rokov.

K prepadu akcií došlo po tom, ako z firmy unikla mailová komunikácia, že spustenie očakávanej mobilnej aplikácie Pokémon Go na domácom japonskom trhu bude meškať. Firma sa obáva možných kolapsov serverov v Japonsku, s ktorými mala problémy aj pri európskej premiére. „Aj akcie Nintenda potrebujú na čas pauzu,“ povedal pre agentúru Bloomberg analytik zo spoločnosti SMBC Nikko Securities Chihiro Ohta.

Pokemon Go had been good to Nintendo shareholders https://t.co/vQNCMytjp7 pic.twitter.com/hpk5uXP0Zi

— Ian Sherr (@iansherr) July 20, 2016

„Meškanie bude v Japonsku frustrovať mnohých, ktorí (na aplikáciu) stále čakajú, ale na druhej strane Niantic, Nintendo a Pokémon Company – tri firmy, ktoré stoja za hrou – sú presvedčené, že v prípade, že hru (v Japonsku) spustia servery bez debaty zvládnu veľký nápor,“ tvrdí portál TechCrunch. Hodnota akcií Nintenda od 6. júla, kedy bola hra predstavená, sa zvýšila o 120 percent. Pokles je tak skôr korekciou prudkého rastu. 

Trhová hodnota Nintenda, ktorá zodpovedá počtu vydaných akcií vynásobených ich aktuálnou cenou, ešte v utorok dosiahla 4,5 bilióna jenov (56,7 miliardy dolárov). Prekonala tým trhovú hodnotu Sony, ktorá sa pohybuje okolo  štyroch biliónov jenov. Hra Pokémon Go spočíva na princípe takzvanej rozšírenej reality, v rámci ktorej je skutočný svet nasnímaný fotoaparátom mobilného telefónu rozšírený o virtuálne prvky.

Len dva týždne od svojej premiéry si túto hru stiahlo do mobilu 30 miliónov používateľov, firma eviduje príjmy vo výške 35 miliónov dolárov. Počet aktívnych používateľov už prekročil Twitter aj appku Google Maps. Podľa analýzy spoločností Similar Web využívajú hráči hru v priemere 33 minút denne, pričom Facebook udrží svojich užívateľov iba 22 minút. 

Naopak silný rast zaznamenali akcie McDonald`s Holdings, ktorá sa stala jedným z hlavných sponzorov potom, čo Nintendo uviedlo, že tri tisícky reštaurácií firmy budú jednou z kľúčových lokalít, v ktorých sa budú môcť loviť pokémoni. Okrem toho minulý piatok začala v detským menu ponúkať tiež figúrky s motívmi pokémonov.