Vyhorenie je čoraz častejším fenoménom, ktorý neobchádza ani najvyššie postavených manažérov. Generálni riaditelia sú často pod enormným tlakom, ktorý môže viesť k fyzickému aj psychickému vyčerpaniu. Z rôznych prieskumov vyplýva, že počet vyhorených manažérov každým rokom pribúda.
Medzi hlavné dôvody vyhorenia patrí intenzívny pracovný tlak súvisiaci s dosahovaním výsledkov či riešením problémov. Vysoká pozícia často so sebou prináša aj pocit izolácie, na pohode im nepridáva ani neustála snaha hľadania rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom.
Keď sa objavia prvé príznaky vyhorenia, manažéri upúšťajú od stanovenej stratégie, nedokážu efektívne delegovať úlohy a namiesto premýšľania rozhodujú impulzívne. Z generálnych riaditeľov sa stávajú nepredvídateľné osoby, ktoré nemajú jasno vo svojom smerovaní a často sú dokonca neangažovaní, tvrdí magazín Entrepreneur.
Toto je šesť preventívnych krokov ako mu predísť:
1. Delegovanie úloh
Šéfovoa by mali efektívne delegovať úlohy a zodpovednosti na svojich podriadených, aby sa vyhli preťaženiu a mohli sa zamerať na strategické rozhodnutia. Mnohí neradi zapájajú širší okruh kolegov do problémov, ktoré musia riešiť. Keď ale príde k vyhoreniu, úlohy je potrebné delegovať. Na jednej strane to pomáha pozdvihnúť myslenie ľudí na strategickejšiu úroveň a riaditelia prestanú mať pocit, že na všetko musia mať odpoveď.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?