Je to už viac ako desať rokov, odkedy automobilka BMW predstavila koncept plne elektrického modelu Mini. Plány zrealizovala až teraz, keď vplyvom nových trendov cíti silný dopyt.
S prvými dodávkami počíta na jar budúceho roku. „Vstupujeme do novej éry, keď budú elektrické vozidlá bežnou súčasťou ponuky pre našich zákazníkov,“ uviedol výrobný šéf BMW Oliver Zipse.
Nemecká automobilka pritom vlani nedosiahla dobré výsledky a aj v rámci materskej spoločnosti hľadá možnosti, ako nabehnúť na vlnu elektromobilov. Elektrický model Mini sa má viac špecializovať viac na výkon než na dojazd, ktorý sa odhaduje na dvesto kilometrov.
Súbežne s avízom nového elektrického modelu od Mini informoval o ďalších plánoch aj koncern Volkswagen, ktorý chce dať jasný signál voči budúcnosti elektromobility. Podľa automobilky je potrebné masívne financovať a podporiť výrobu batérií v Európe. Podobný prístup si koncom minulého týždňa zvolila aj britská automobilka Jaguar Land Rover, o čom informoval aj TREND.
Elektromobilita Zdroj: Škoda
Nemecký koncern sa plánuje sústrediť na európskych dodávateľov a výrobcov batérií, pričom ich nákup podporí investíciami v hodnote až päťdesiat miliárd eur. Za aktuálnych partnerov pre túto agendu Nemci označili spoločnosti Northvolt, juhokórejské firmy SKI, LG Chem a Samsung a čínsku spoločnosť CATL.
Problémom podľa predstaviteľa Volkswagenu Stefana Sommera je, že „nie každý dodávateľ je presvedčený, že elektromobilita príde v takom veľkom rozsahu“. Ako uviedol Volkswagen, v rámci európskeho trhu bude do roku 2025 potrebné dosiahnuť kapacitu vyrábaných batérií v objeme 150 gigawatthodín. Automobilka aktuálne upravuje šestnásť svojich závodov na výrobu elektrických modelov.