Neoficiálny čínsky sviatok prekonáva predajmi kombináciu amerických akcií okolo Vďakyvzdania, Black Friday a Cyber Monday. To sú presne tie udalosti, z ktorých vznikajú na internete tragikomické videá Američanov zápasiacich a bijúcich sa s inými ľuďmi o zľavnený televízor.
Analytici očakávajú, že tohtoročný americký nákupný ošiaľ počas sviatkového víkendu dosiahne v maloobchodnom predaji vrátane online nákupov hodnotu okolo 29 miliárd dolárov, píše portál CNet.
Nekomerčná udalosť v rukách marketingu
Čínsky 11/11 Global Shopping Festival sa oslavuje každoročne 11. novembra. Vznikol v roku 1993 pôvodne ako Singles Day, ktorý iniciovali čínski študenti, aby čelili negatívnej sociálnej stigme spájanej s osamelosťou. Dátum nevybrali náhodne – jedenásty november v číselnom prepise obsahuje v rámci dátumov najviac čísiel 1, čo má symbolizovať jednotlivca.
Spočiatku nekomerčná udalosť sa v dôsledku marketingovej snahy Alibaby, najväčšieho internetového predajcu v Číne, postupne zmenila na najväčšiu nákupnú udalosť planéty. V súčasnosti sa do nej zapája viac ako
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?