Svet sa mení každým dňom a biznis by s ním mal držať krok. Len technologický pokrok spôsobil, že z najväčších globálnych hráčov spred dekády ostala medzi špičkou dnes už len štvrtina. O tom, ako je možné udržať si v dnešnom turbulentnom svete pozíciu na trhu pre TREND hovorili Matej Taliga, partner spoločnosti Amrop a Igor Čajko, konzultantom z firmy nebotra consulting.

1. Jasná organizačná štruktúra

Ide o základný predpoklad dlhodobého úspechu. Je však dôležité uvedomiť si a vnímať organizačnú štruktúru ako niečo viac než len peknú tabuľka pre ISO potreby. Správna organizačná štruktúra popisuje všetky aktivity vo firme ako napríklad rozhodovacie kompetencie, role, povinnosti, tok informácií aj pravidlá. Firmy s dobrou štruktúrou robia rýchlejšie rozhodnutia, sú flexibilnejšie a odolnejšie.

2. Inovácie

Neustále hľadenie ciest, ako zlepšiť produkty, obchodné modely alebo výrobné procesy je kľúčové. Inovovanie akejkoľvek činnosti posúva firmu dopredu a to z pohľadu uchovania pozície na trhu aj získania väčšieho podielu na ňom. Inováciou nemusí byť uvedenie prelomovej technológie. Firma môže spraviť aj 100 malých zmien ako napríklad zlepšiť zákaznícky servis alebo pridať funkcionalitu pre existujúci produkt, a dosah môže byť prelomový.

3. Informované rozhodovanie

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa