Uskutočnenie niektorých firemných plánov závisí aj od viacerých externých či interných faktorov, a nie všetky sa musia udiať už tento rok. Nižšie prinášame prehľad niekoľkých predikcií, ktoré ak sa splnia, budú mať výrazný vplyv na ďalšie smerovanie firiem.

Ecocapsule s novým modelom

Po tom, ako sa vypredala prvá séria mobilných domov, čaká ekologické kapsule vývoj modernejšieho a ešte úspornejšieho modelu. Iný bude nielen po dizajnovej stránke, no zvýši sa aj jeho energetická efektívnosť. Efektívnejšie budú aj samotné solárne články a v pláne je aj iný typ vrtule. Firma tiež musí vyriešiť vysoké náklady na servis, čo do určitej miery obmedzuje predaj domčekov do vzdialených destinácií vo väčšom množstve.

Spoločnosť tiež čaká na investíciu vo výške 1,5 milióna eur od crowdfundingovej platformy Crowdberry. Doteraz sa už podarilo vyzbierať sumu tesne nad jedným miliónom eur. Prostriedky použije na vývoj. Firma sa zároveň pripravuje na vstup strategického partnera, ktorý má pomôcť s výrobou vo väčších objemoch.

Ecocapsule už oslovila firma z Nemecka, ktorá sa venuje budúcnosti spojenia autonómnych automobilov a ich využitia na iné účely ako na dopravu. Zatiaľ však rokovania neprebiehajú, no možností je viac.
Ak sa strategický partner nájde, ten vstúpi do firmy ako majoritný vlastník s tým, že preberie minimálne jej obchodné smerovanie.

CloudTalk s investíciou

CloudTalk poskytuje inteligentné telefónne riešenie primárne pre predajné tímy a tímy zákazníckej podpory od malých firiem cez stredné až po korporácie. Hlavným pilierom celého riešenia je cloud, v ktorom sa nachádza celý softvér. Do startupu investoval okrem iných aj jeden z troch najväčších early stage fondov na svete.

Firma doteraz získala od investorov viac ako sedem miliónov eur. Prostriedky sa použili predovšetkým na vývoj produktu, do marketingu, predaja a na expanziu. CloudTalk sa pripravuje na ďalšie kolo investície, ktoré sa uskutoční v priebehu tohto roka.

Príležitosť expandovať je hlavne v rámci regiónu, na ktorom už firma pôsobí. Keďže väčšina zákazníkov stále pochádza z Európy, veľkú príležitosť vidia v Spojených štátoch či Južnej Amerike. Firma sa však pozerá aj po Singapure, Hongkongu či Japonsku.

Advokát Michal Prielomek
Neprehliadnite

Príšerné súdy, zlý imidž či zastaralé eseročky. Ako Slovensko odrádza startupových investorov

Eyerim konečne v zisku

Stratégiou online obchodu Eyerim boli v začiatkoch veľké investície do expanzie a marketingu. Úlohou bolo čo najrýchlejšie sa etablovať na čo najväčšom počte trhov súčasne a agresívne a v krátkom čase vyrásť na jedného z najvýznamnejších hráčov. Následne sa mala optimalizovať ziskovosť. Firma je však od roku 2015 stále v strate.

V lete minulého roka v rozhovore pre TREND hovoril Martin Zahuranec, spoluzakladateľ firmy, že Eyerim má oproti pôvodnému plánu sklz a už dávno mal byť profitabilný. V čase rozhovoru mal Eyerim za sebou už tri mesiace v čiernych číslach a ďalšie minimálne tri mesiace v čiernych číslach sa očakávali.

To, či sa firma dostane za rok 2022 prvýkrát do zisku, bude záležať najmä od toho, ako sa jej podarilo zvládnuť vianočnú sezónu. Ak to nevyjde, ďalší pokus bude mať za rok 2023. To však bude záležať od viacerých faktorov.

Eyerim je už oficiálne registrovanou optikou. Hlavným filozofickým a strategickým cieľom firmy je pretransformovať sa z módneho e-shopu na online očnú optiku. To môže firme pomôcť, nakoľko práve na módnych a luxusných produktoch ľudia počas krízy šetria najviac.

Úlohou firmy teda bude prísť na to, ako veci nastaviť tak, aby vyšla v ústrety pozmeneným potrebám zákazníkov, a aby ľudí presvedčila, že dioptrické okuliare či ďalšie produkty je možné nakupovať aj prostredníctvom internetu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa