Trh s výrobou batérií naráža na mantinely. Začínajú to vnímať aj niektorí najväčší producenti. Tí najnovšie avizovali, že spomaľujú alebo rovno zastavujú investičné plány vo výstavbe nových fabrík v Európe.

To vyvoláva obavy o budúcnosť miestnych ekonomík a automobilového priemyslu, pričom výzvy, ktorým výrobcovia čelia naďalej súvisia s volatilitou na trhu, kolísavým dopytom po elektrických vozidlách či vysokými prevádzkovými nákladmi.

Číňania spomaľujú

Čínsky výrobca batérií Svolt, ktorý je dcérskou spoločnosťou skupiny Great Wall Motors, nedávno oznámil, že ruší plány na výstavbu druhej továrne na batérie neďaleko Berlína.

Rozhodnutie pripisuje nielen volatilným trhovým podmienkam, ale tiež ukončeniu spolupráce, ktorú mala najmä s hlavným odberateľom BMW. Dodávať má lítium-železofosfátové batérie aj pre nový malý lacný elektromobil, ktorý sa bude vyrábať v Trnave Citröen e-C3.

Komplikácií mali Číňania zrejme viacero. Svolt dlhšie čelil oneskoreniam v hlavnej výrobnej továrni na batérie v Überherrne v Nemecku. Aj pre problémy s plánovaním či miestnym protestom postupne odsúval očakávané spustenie prevádzky na rok 2027.

Toto rozhodnutie zdôrazňuje širšie výzvy, ktorým čelí trh s elektrickými vozidlami v Európe. To potvrdil aj Kai-Uwe Wollenhaupt, prezident spoločnosti Svolt v Európe. Uviedol, že automobilový trh momentálne bojuje s výraznými výkyvmi a výzvami po celom svete, najmä kvôli transformácii na elektrickú mobilitu.

To spôsobuje drastické zmeny stratégií mnohých výrobcov áut, čo vedie k neistote v dodávateľskom reťazci a investičnom prostredí.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa