Billa chce portfólio rôznorodých výrobkov rozšíriť po celom Slovensku a ponúkať čo najviac produktov od menších slovenských dodávateľov z každého regiónu. Projekt zastrešilo a podporilo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, ministerka Gabriela Matečná projekt otvorila spolu s generálnym riaditeľom reťazca Dariuszom Batorom v jednej bratislavskej predajni.
Na pultoch pribudlo 61 nových lokálnych výrobkov od lokálnych slovenských výrobcov. „Vďaka projektu Billa regionálni výrobcovia sa na naše pulty dostali nové unikátne výrobky so 100-percentne slovenským pôvodom,“ vyhlásil D. Bator.
Billa chce v rámci projektu podporiť aj výrobcov, ktorých výrobné kapacity nedokážu pokryť celé Slovensko. Dôležitou časťou projektu je ich edukácia, keďže doteraz s veľkými reťazcami nespolupracovali.
Zdroj: Milan Debnár
Podpora slovenských farmárov a lokálnych výrobcov potravín je podľa ministerky G. Matečnej prospešná pre spotrebiteľov, producentov aj krajinu súčasne.
„Naším dlhodobým cieľom je zvýšiť na pultoch podiel lokálnych producentov, pretože vedia priniesť čerstvé a chutné potraviny, ale aj tradičné špeciality. Vďaka tomu pomáhame v regiónoch zvyšovať zamestnanosť, farmári zase udržiavajú vzhľad krajiny a šetríme tiež životné prostredie, keďže potraviny nemusia cestovať z druhého konca sveta,“ uviedla.
Zdroj: Milan Debnár
„Tieto nové výrobky zákazníci nájdu jednoducho, budú umiestnené na vyhradenom regáli so špeciálnym dizajnom.
Pult regionálnych výrobcov Zdroj: BILLA
„Projekt je výnimočný aj tým, že chceme dať šancu malým dodávateľom z celého Slovenska. Cieľom je ponúknuť regionálne produkty s najväčším pokrytím, ale vždy s unikátnou ponukou podľa regiónu,“ dodal D. Bator.
Nové výrobky je zatiaľ možné nájsť v 32 predajniach v bratislavskom regióne. O týždeň bude možné kúpiť si produkty lokálnych dodávateľov už aj na Spiši a postupne pribudnú na pulty predajní po celom Slovensku.
„Aktuálne spolupracujeme s 16 regionálnymi dodávateľmi, ktorých výrobky sme predtým v ponuke nemali. Budeme radi, keď nás budú kontaktovať aj ďalší lokálni dodávatelia,“ vyzýva D. Bator.
Billa podporuje lokálnych výrobcov už dlhšie, príkladom je ponuka produktov pod značkou Slovenská farma, ktorú uviedla v roku 2013.