Billa vstúpila na slovenský trh v roku 1993, o tri roky skôr, než britské Tesco. Po viac ako dvoch desaťročiach si chce dať viac záležať na tom, ako personál zvláda komunikáciu so zákazníkmi a zlepšiť jeho profesionálne zručnosti.
„Zamestnanci boli doposiaľ štandardne školení priamo v predajniach, už v reálnych, častokrát hektických podmienkach fungujúcej prevádzky,“ hovorí personálny riaditeľ Billa Slovensko Richard Havrila.
Tréningové centrum je primárne určené pre nových zamestnancov. Počas povinného školenia sa budú môcť lepšie sústrediť a vyskúšať si priamo v praxi napríklad obsluhu registračných pokladní, naučia sa ako fungujú chladiace boxy či elektrické pekárne. Súčasťou programu je tiež zvýšenie úrovne počítačovej gramotnosti a edukácia v oblasti takzvaných mäkkých zručností, súvisiacich so zvládaním stresu a komunikáciou so zákazníkom.
Nové tréningové centrum pre zamestnancov Billy sa stará aj o ich počítačovú gramotnosť
Slovenská Billa formálne spadá pod rakúsku pobočku nemeckej REWE Group s názvom REWE International. Pri otvorení petržalského tréningového centra sa inšpirovala práve skúsenosťami rakúskych kolegov. V tomto roku v plánuje reťazec vyškoliť viac ako 1 050 zamestnancov, celkovo ich má na Slovensku takmer štyri tisícky. Jeden tréning pre maximálne štrnásť ľudí trvá dva dni.
Na Slovensku je Billa lídrom v segmente supermarketov. V súčasnosti ich prevádzkuje 128, priemerná rozloha dosahuje 900 metrov štvorcových. Reťazec patrí k popredným maloobchodným sieťam pod Tatrami. Vlani zvýšil tržby o jeden milión eur na 459 miliónov eur. Výrazne mu stúpol zisk, a to medziročne o päť miliónov na 6,3 milióna eur.
Slovensko je jednou z trinástky európskych krajín, na ktorých pôsobí REWE Group. Pod rakúske vedenie spadajú supermarkety v Taliansku a v siedmich krajinách strednej a východnej Európy. Okrem Slovenska sú to Česko, Bulharsko, Chorvátsko, Rumunsko, Rusko a Ukrajina.