Po ukončení druhej vlny pandémie sa v uliciach slovenských miest vyrojili cyklisti. Jednak preto, lebo obavy z hromadnej dopravy stále pretrvávajú, ale aj preto, lebo mali viac možností ako sa po meste pohybovať na zdieľaných bicykloch.
Hoci tohtoročná sezóna sa začala už v apríli a máj bol dosť upršaný, prevádzkovatelia bikesharingu tvrdia, že bude určite lepšia ako tá vlaňajšia.
Rekordná sezóna
„Tohtoročná sezóna nás veľmi príjemne prekvapila. Napriek tomu, že v Bratislave nefungujeme ani rok,“ tvrdí Martin Žarnovický, hovorca českej firmy Rekola. Tá vstúpila so svojimi bicyklami na cesty hlavného mesta vlani v septembri.
Za zvýšením počtu cyklistov na cestách je niekoľko faktorov. V prvom rade je to otvorenie reštaurácii a krčiem. To podnietilo ľudí tráviť viac času vonku a zvýšiť tak svoju mobilitu po meste.
Bikesharing nenahradí verejnú dopravu v mestách. Môže ju však odbremeniť
„Kým väčšinu roka sa ľudia bicyklovali len do ôsmej večer, pretože nemali kde večer tráviť čas, aktuálne máme bikesharing vyťažený prakticky nonstop a jeden bicykel si za deň požičia viac užívateľov, ako v minulosti,“ vysvetľuje M. Žarnovický.
Jazda na bicykli je populárnejšia aj pre nepoužívanie respirátorov či rúšok. Kým v MHD sú stále povinné, na bicykli nie. Najmä v letných horúčavách to ľudia ocenia a mnohí presadnú radšej na bicykel ako sa pariť v rúšku v električke či autobuse.
Zvýšený záujem o bikesharing potvrdzuje aj dopravca Arriva, ktorý prevádzkuje túto službu v Žiline a Nitre. „Aktivitu zaznamenávame najmä na našich profiloch na sociálnych sieťach,“ informuje Petra Helecz, hovorkyňa Arriva na Slovensku.
Sezónu v znamení uvoľnenia opatrení a teda aj zvýšenej mobility ľudí si pochvaľuje aj Matúš Digo, biznis developer Antiku. Táto košická firma zaznamenala zvýšený počet jázd aj zákazníkov. „Priemerný počet jázd na deň je 643,ale maximálny rekord bol 11. júna, keď sme mali skoro tri tisíc jázd,“ dodáva.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?