Majitelia obchodov, ktoré fungujú na predaji tovaru bez obalov, nie sú žiadni ekologickí fanatici. Svoj biznis postavili na novom trende, ktorý má s ekológiou veľa spoločné. Snažia sa predávať tovar, ktorý je vyrábaný, dodávaný a predávaný čo najšetrnejšie k životnému prostrediu. Súčasťou tejto myšlienky je aj minimalizovať spotrebu jednorazových obalov.
V ich obchodoch síce človek vidí veľa obalov, ale je tu jeden podstatný rozdiel oproti supermarketom. Väčšina z nich nie sú jednorazové. Dajú sa znova používať, či skôr napĺňať skoro donekonečna. Všetky sú recyklovateľné či rozložiteľné. Tie, ktoré nie sú, ako napríklad plastové nádoby, sa snažia obchodníci používať čo najdlhšie a povzbudzovať zákazníkov, aby ich využívali opakovane.
Množstvo odpadu pandémia neznížila, Slováci ho vlani vyprodukovali viac
Aj preto si tam človek môže načapovať sprchovací gél do vlastnej nádoby či kúpiť múku či strukoviny do vlastného pláteného vrecka. Ak vlastnú nádobu nemá, dostane od obchodníka jeho recyklované papierové vrecúško, sklenú alebo plastovú nádobu na opakované použitie.
Ako žiť bezobalovo
Podnikatelia v tomto odvetví sa zhodujú, že žiť bez obalov sa v dnešnej dobe úplne nedá, ale dajú sa výrazne obmedziť. A o to im ide. Neplytvať zbytočne obalmi na tovar, ktorý sa dá odniesť aj inak.
„Nesnažíme sa zachádzať do extrémov, ale každý by mal niečím prispieť. Chceme najmä inšpirovať zákazníkov, že sa dá nakupovať aj inak,“ vysvetľuje Andrea Šišmič, majiteľka obchodu Bezobalovo.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?