Výrobcovia automobilov avizujú, že sektor automotive je čoraz ekologickejší aj na výrobných linkách. Túto predstavu podporujú dohodnutými objednávkami ekologickejšej ocele, čo využívajú na vlastnú propagáciu ekologickej produkcie.
Podľa najnovších analýz sa však dodávaná oceľ naďalej vyrába väčšinou z fosílnych palív a nie je jasné, kedy sa to môže zmeniť. Bez rozsiahlych dodávok ekologického vodíka sa veľká časť tejto ocele bude vyrábať s použitím zemného plynu.
Jediným riešením ako prejsť na nové formy výroby takzvanej zelenej ocele je priplatiť si za drahší vodík. Na trhu je však len minimum výrobcov, ktorí sú ochotní zaplatiť za ekologickú oceľ vyššiu cenu. Ibaže ju zaplatí zákazník v podobe drahších áut.
Drahé autá to zaplatia
V ďalších mesiacoch či rokoch sa pravdepodobne ukáže, kto to na trhu s automobilmi myslí s ekológiou vážne. Európske automobilky sa totiž dostávajú pod tlak pri nákladoch na dodávky ekologicky vyrobenej ocele.
Tá stále nie je tým, čo by dnes chceli prezentovať ako bezemisnú oceľ. Hoci existujú technológie na jej produkciu, je oveľa drahšia, čo na svoje ramená môže v súčasnosti prevziať len časť výrobcov áut.
Aj preto sa medzi niekoľko odvážnych radia len väčší hráči, ktorí fungujú s vyššími maržami.
Najnovšie dvaja nemeckí výrobcovia ocele Thyssenkrupp a Salzgitter našli medzi automobilkami len niekoľko záujemcov. Nové dohody podpísali so spoločnosťami Mercedes-Benz, Volkswagen Group, BMW a Ford.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?