Svetové automobilky sa predháňajú v odkrývaní vynikajúcich hospodárskych výsledkov. Po rekordnom čistom zisku za druhý kvartál v objeme 1,2 miliardy dolárov, ktorý si zapísal kórejský Hyundai Motor, sa nedal zahanbiť ani európsky líder Volkswagen (VW). Automobilka z nemeckého Wolfsburgu v druhom štvrťroku zvýšila zisk po zdanení medziročne štvornásobne na 1,25 miliardy eur. Zaznamenala tak najlepší výsledok za posledné dva roky. Analytická obec podľa údajov agentúry Bloomberg očakávala v priemere zisk na úrovni 721 miliónov eur. Tržby automobilky v druhom štvrťroku medziročne zosilneli o 22 percent na 33,2 miliardy eur.

Podobne ako u kórejského konkurent aj biznis VW ťahajú najmä silnejúce predajné úspechy na ázijských trhoch a v USA.

Za prvý polrok predala nemecká automobilka na celom svete približne 3,6 milióna vozidiel, teda o 16 percent viac oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Polročné tržby VW medziročne poskočili o viac ako pätinu na 61,8 miliardy eur. Globálny trhový podiel skupiny sa zlepšil len mierne na 11,7 percenta. Medziročne o dve percentá vzrástla aj zamestnanosť v skupine na 377-tisíc pracovníkov.

Rastúci význam čínskeho trhu pre VW potvrdilo vedenie automobilky aj správami, že v krajine postaví ďalšie dve nové fabriky. Celkovo ich bude mať už jedenásť. Cieľom automobilky je do roku 2013 zdvojnásobiť svoje výrobné kapacity v najľudnatejšej krajine sveta na približne tri milióny kusov automobilov.

Za prvý polrok VW predal na čínskom trhu 950-tisíc vozidiel, medziročne viac o 46 percent. Na americkom trhu, kde sa VW snaží získať významnejší trhový podiel, predala 175-tisíc vozidiel, čo bol v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka lepší výsledok o 29 percent. Za Atlantikom sa darí najmä novému modelu Jetta, ktorý tvoril 44 percent z celkového predaja. Na trhu v USA a Číne boduje aj prémiová značka Audi, patriaca do skupiny VW.

Európska jednotka sa pripravuje aj na spustenie výroby elektromobilov v roku 2013. Vedenie automobilky odhaduje, že v roku 2018 budú tvoriť predaje elektromobilov približne tri percentá z jej celkového predaja. Prvým modelom, s ktorým automobilka vstúpi na trh, bude pravdepodobne elektrická verzia kľúčového modelu Golf.