Americká automobilka Ford Motor v budúcom roku kvôli slabému dopytu prepustí zo svojej rumunskej divízie zhruba 680 ľudí. Ide predstavuje o  približne pätinu celkového počtu zamestnancov divízie.

Ford v roku 2008 prevzal problémovú rumunskú automobilku Automobile Craiova a pred dvoma rokmi v jej továrni začal výrobu modelu B-Max. Kvôli slabému dopytu však továreň už dlhodobejšie prerušuje v Rumunsku každý mesiac svoju produkciu.

Strata sa zdvojnásobila

„Kvôli zabezpečeniu konkurencieschopnosti závodu a kontrole prevádzkových nákladov je nevyhnutné uskutočniť ďalšie kroky na prispôsobenie objemu výroby súčasnej dopytu na trhu. Vyžaduje to tiež zníženie pracovnej sily,“ uviedla divízie Ford Romania.    

Európsky automobilový trh sa vlani začal zotavovať zo šesťročného útlmu. Naďalej však zostáva hlboko pod svojim vrcholom z obdobia pred príchodom svetovej finančnej krízy. Automobilka Ford sa tento mesiac rozhodla vymeniť šéfa svojich európskych aktivít, ktoré už niekoľko rokov zápasia so stratami. Stephena Odella tak v čele európskej divízie nahradí Jim Farley. S. Odell naopak vystrieda J. Farleyho vo funkcii šéfa globálneho marketingu Fordu.

Strata európskej divízie automobilky Ford sa v tohtoročnom treťom štvrťroku viac ako zdvojnásobila na 439 miliónov dolárov zo 182 miliónov dolárov pred rokom. V celom tomto roku očakáva divízie stratu 1,2 miliardy dolárov.

PSA chce poslať ľudí na dôchodok skôr

Na európskom trhu prepúšťanie plánuje aj francúzsky výrobca automobilov PSA Peugeot Citroën. Na domácom trhu chce zrušiť 3450 pracovných miest Automobilka vo Francúzsku zamestnáva zhruba 60-tisíc ľudí. Zamestnancom to chce firma oznámiť budúci pondelok.

Podľa zdrojov agentúry Reuters chce automobilka chce zníženie počtu pracovných miest vo Francúzsku dosiahnuť pomocou predčasných dôchodkov, ponúk odstupného a presunov v rámci firmy.

PSA teraz pracuje na reštrukturalizácii, ktorá má obnoviť jej ziskovosť a znížiť závislosť na európskom trhu. Tento rok sa firma dohodla na kapitálovom prepojení s čínskym partnerom Dongfeng. V apríli akcionári PSA schválili zvýšenie kapitálu o tri miliardy eur, v rámci ktorého v podniku získali 14-percentné podiely firma Dongfeng a francúzska vláda.

PSA je po nemeckom koncerne Volkswagen druhým najväčším výrobcom automobilov v Európe z hľadiska objemu predaja.