„To rozhodnutie nás veľmi prekvapilo, až šokovalo,“ uviedla automobilka. Dodala, že pravidlá merania emisií vo všetkých krajinách dodržiava a svoje automobily nikdy nevybavovala softvérom, ktorý by umožňoval s meraním emisií manipulovať. Naftové technológie PSA sa po emisnom škandále nemeckého koncernu Volkswagen vážnejšej kritike zatiaľ vyhýbali, upozorňuje agentúra Reuters.
Francúzska vláda neupresnila, čo materiály odovzdané prokuratúre obsahujú. Úrad pre ochranu spotrebiteľov sa podľa agentúry DPA opiera o testy emisií áut a o dokumenty, ktoré získal pri svojom vyšetrovaní spustenom v reakcii na emisný škandál Volkswagenu.
PSA je štvrtou automobilkou, kvôli ktorej sa úrad v súvislosti s emisiami naftových vozidiel obrátil na prokuratúru. Tá už vlani začala vyšetrovať nemecký Volkswagen a tento rok v januári spustila vyšetrovanie francúzskej automobilky Renault.
Francúzska vláda v pondelok oznámila, že Úrad pre ochranu spotrebiteľov poskytol prokuratúre materiály s poznatkami ohľadom emisií naftových vozidiel taliansko-americkej automobilovej skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Vyšetrovanie úradu podľa vlády ukázalo, že emisie niektorých modelov FCA niekoľkonásobne prevyšovali limity.
Firma však tvrdí, že jej automobily úplne zodpovedajú emisným normám. Talianska vláda navyše v stredu uviedla, že nové testy automobilov FCA nezistili žiadny nelegálny softvér, ktorý by umožňoval s meraním emisií manipulovať.
Automobilové emisie sa dostali do centra pozornosti v septembri 2015, keď nemecký koncern Volkswagen v reakcii na obvinenia amerických úradov priznal, že do zhruba 11 miliónov naftových áut po celom svete nainštaloval softvér umožňujúci manipulovať s testami emisií oxidov dusíka. Škandál sa týka aj zhruba 1,2 milióna vozidiel Škoda Auto.