Letecká dopravná skupina Austrian Airlines Group chce cenovým kokurenčným bojom s nízkonákladovými aerolíniami získať každoročne milión nových cestujúcich.

S nástupom letného letového poriadku v apríli znižuje skupina, do ktorej patria spoločnosti Austrian, Lauda Air a Tyrolean, na viacerých európskych linkách najnižšie ceny spiatočných leteniek z 99 na 59 alebo 69 eur, vrátane letiskových poplatkov a daní. Ide najmä o trate, na ktorých lietajú z Viedne lowcostové spoločnosti, predovšetkým Air Berlin a Niki, ku ktorým prešlo odhadom najmenej milión niekdajších pasažierov Austrianu.

Novými cenami sa najväčšie rakúske aerolínie dostávajú na cenovú úroveň nízkotarifných spoločností. Ide samozrejme o najnižšie z viacerých tarifných pásem, pre ktoré je vyhradená iba určitá a menšia časť sedadiel v lietadle. Sú viazané aj na viaceré obmedzenia pri zmene času odletu, stornovaní letenky či zmene mena. Nízke ceny majú priniesť lepšie vyťaženie lietadiel a obsadenie inak nepredajných miest. Ide o postup, ktorý uplatňujú v boji s lowcostmi mnohí európski klasickí dopravcovia.

Austrian vyhlasuje cenovú vojnu lowcostom

Zdroj: blazej

Nižšie ceny sú súčasťou úsporných krokov, ktoré Austrian Airlines zavádzajú po tom, čo zadlženú spoločnosť kúpila nemecká Lufthansa. Pre najlacnejšie letenky má spoločnosť priestor, pretože z prevádzky vyraďuje svoje najmenšie – 50-miestne malé prúdové a turbovrtuľové lietadlá a na linky nasadí najmä väčšie airbusy a boeingy. Namiesto 96 zostáva vo flotile zatiaľ už iba 85 lietadiel.

Súčasne s nízkymi cenami rozširujú aerolínie nové rýchlejšie formy vybavovania pred odletom na webe, palubné vstupenky na mobilnom telefóne či nástup do lietadiel iba teleskopickými mostmi priamo z terminálu, čo prinesie výraznú úsporu čas. Cestujúcim sa budú ponúkať aj nové služby na palube.

Krízový manažment má úlohu reštrukturalizáciou vrátiť Austrian Airlines Group do zisku. Vlani mala skupina stratu 325,9 milióna eur. Od jari sa začína nová reštrukturalizácia liniek. Stratové sa budú rušiť, čo postihne aj niektoré nerentabilné diaľkové spoje. Od jesene tohto roku sa vytvorí tridsať nových spojení východným smerom, najmä do postkomunistických krajín, aby sa posilnila Viedeň ako križovatka spojení medzi Východom a Západom. Má ísť najmä o provinčné letiská s riedkym alebo neexistujúcim priamym spojením na západ.

Výrazne sa prehĺbi aj spolupráca na linkách s novou materskou spoločnosťou Lufthansa a spoločnosťami Swiss, Brussels Airlines a britskou BMI, ktorých stopercentným alebo majoritným vlastníkom je tiež Lufthansa.

Foto na titulke - Flickr.com, v článku - Ján Blažej