Francúzsko-indický oceliarsky koncern ArcelorMittal ďalej rozširuje svoj tuzemský biznis v západoslovenskej Senici. Už pred pár rokmi tam v dvoch nových fabrikách rozbehol strihanie plechov pre automobilový priemysel i produkciu zatepľovaných trapézových plechov, ktoré sa používajú pri výstavbe obchodov, výrobných hál či logistických centier.

Teraz si firma ide v meste postaviť tretiu fabriku na zváranie a lisovanie hotových plechových dielcov pre karosérie automobilov. Koncern tak v Senici naďalej napreduje vo finalizácii dielcov pre automobilový priemysel.

Nová fabrika bude ArcelorMittal stáť 15 miliónov eur a zamestná v nej celkovo 70 ľudí. Spravovať ju bude nová dcérska firma ArcelorMittal Tailored Blanks Senica. Už skôr postavený závod na strihanie plechov spravuje dcére ArcelorMittal Gonvarri SSC Slovakia, ktorú koncern vytvoril spolu so španielskou firmou Gonvarri. Fabriku na plechy pre stavebníctvo zasa riadi ďalšia dcéra ArcelorMittal Construction Slovakia. Do dvoch závodov firma investovala vyše 30 miliónov eur a pracujú v nich dve stovky zamestnancov.

Finančná riaditeľka najmladšej slovenskej dcéry ArcelorMittal Tailored Blanks Senica Petra Zborilová spresnila, že finalizáciu plechových dielcov pre karosérie áut koncern nerozbehne v meste úplne od piky až po otvorení nového závodu. Laserové zváranie plechových dielcov pod hlavičkou jej firmy totiž už v Senici prebieha v priestoroch strižne plechov ArcelorMittal Gonvarri SSC Slovakia.

„U sesterskej firmy sme teraz v prenájme len s tridsiatkou ľudí, po dostavení našej vlastnej fabriky prijmeme ďalších 40 zamestnancov a k zváraniu pridáme aj lisovanie,“ uviedla P. Zborilová.

Vyššia finalizácia výrobkov pre automobilový priemysel i rozširovanie výroby karosárskych plechov v senickej výrobnej základni ArcelorMittalu je podľa P. Zborilovej výsledkom rastu objednávok od automobiliek zo Slovenka i ďalších okolitých krajín. Koncern v stredoeurópskom regióne spolupracuje hlavne s trnavskou automobilkou PSA Peugeot-Citröen, slovenským závodom Volkswagenu, s českou Škodou a poľským závodom Fordu.

Ilustračné foto na titulke - Vlado Benko