Verizon sa vo februári dohodol na konečných podmienkach prevzatia základných aktivít Yahoo. Kúpna cena sa proti pôvodne dohodnutej sume znížila o 350 miliónov dolárov na 4,5 miliardy dolárov (114 miliárd Sk), čo odrážalo správy o rozsiahlych únikoch údajov o klientoch Yahoo. Transakcia by mala byť dokončená v druhom štvrťroku.

Šéf AOL Tim Armstrong v pondelok na twitteri naznačil, že Oath zastreší viac ako 20 internetových značiek. Verizon dúfa, že spojenie Yahoo a AOL mu pomôže predávať viac digitálnej reklamy, hoci obaja internetoví priekopníci majú teraz každý svoje značné problémy.

Billion+ Consumers, 20+ Brands, Unstoppable Team. #TakeTheOath. Summer 2017. pic.twitter.com/tM3Ac1Wi36

— Tim Armstrong (@timarmstrongaol) 3. apríla 2017

Základné aktivity Yahoo, ktoré získa Verizon, zahŕňajú e-mailové služby, digitálne reklamu a mediálne aktivity.

Zostávajúca časť Yahoo by sa po dokončení transakcie mala premeniť v holdingovú spoločnosť Altaba, ktorej hlavnými aktívami budú pätnásťpercentnú podiel v najväčšom čínskom internetovom predajcovia Alibaba a podiel 35,5 percenta v spoločnosti Yahoo Japan.