Majiteľ nemeckej licencie na názov „Black Friday“ podľa portálu Esmmagazine.com tvrdí, že Amazon túto frázu používa bez povolenia na propagáciu vlastných predajných aktivít na rozličných platformách. Super Union Holdings drží ochrannú známku od roka 2013, vo veci sa obrátil na regionálny súd v Hamburgu. Pokiaľ by ten firme vyhovel, Amazonu hrozí sankcia do výšky 250-tisíc eur.

Predajná akcia s výraznými zľavami s označením Black Friday má pôvod v Spojených štátoch. Koná sa štvrtý novembrový piatok (tento rok vychádza na 24. novembra) a nasleduje po Dni vďakyvzdania. Symbolicky štartuje začiatok vianočnej nákupnej sezóny v USA, v uplynulých rokoch sa rozšírila prakticky po celom svete.

Spoločnosť Super Union Holdings v roku 2016 posunula exkluzívnu licenciu na názov Black Friday na rakúsko-nemeckú firmu Black Friday GmbH, ktorá prevádzkuje internetovú stránku Blackfridaysale.de. Predajcom na nej za odplatu poskytuje priestor na propagáciu svojich špeciálnych ponúk počas tohto dňa.

Predvianočná nákupná mašinéria sa nekončí pri Black Friday. O tri dni po ňom sa koná Cyber Monday, počas ktorého sa do výpredajov vo veľkom púšťajú internetové obchody. Vznikol po tom, ako si predajcovia všimli, že veľa spotrebiteľov, ktorí nestihli nakúpiť počas Black Friday, sa obzerali po výhodných online ponukách v pondelok z domu alebo práce.

Najväčší „výpredajový sviatok“ na svete sa odohráva v Číne. Nazýva sa Single´s Day a pripadá na 11. novembra. Čínsky e-shop Alibaba podľa portálu Businessinsider.com počas neho vlani predal za 24 hodín tovar v hodnote viac ako 17 miliárd dolárov. Tržby z online predaja v Spojených štátoch za Black Friday a Cyber Monday dohromady dosiahli „len“ 6,8 miliardy dolárov.