V pojazdnej predajni budú mať zákazníci možnosť si vybaviť všetko čo v kamenných pobočkách. Okrem asistovaného predaja a výdaja zakúpeného tovaru napríklad aj reklamáciu či vrátenie tovaru, ale aj predaj priamo na mieste. Vozidlá budú v teréne aj počas víkendu. „Námet nám dali zákazníci a my sme radi, že tak môžeme opäť zvýšiť úroveň kvality a dostupnosti služieb,“ uviedol marketingový riaditeľ Karel Kučera.

Dvojka na českom trhu Mall.cz mobilné predajne nechystá, zameriava sa skôr na pokrytie krajiny výdajnými miestami, ktorých má teraz 104. „Zákazníci si naše výdajné miesta obľúbili a využívajú ich čím ďalej tým viac. Aktuálne ich podiel tvorí v rámci všetkého doručeného tovaru 40 percent a toto číslo naďalej stúpa,“ uviedol hovorca Jan Řezáč.

Ani Kasa.cz mobilné pobočky zatiaľ nepripravuje. „Od decembra sme zvýšili počet výdajných miest z 55 na aktuálnych 82 a budeme v novom roku zavádzať postupne ďalšie,“ uviedla hovorkyňa Andrea Čižmářová.

Obrat českých internetových obchodov v tomto roku presiahol 96 miliárd českých korún (takmer štyri miliardy eur), medziročne tak bude o 19 percent vyšší. Najrýchlejšie rastie online predaj oblečenia, jedla, vybavenia domu a záhrady či kozmetiky. Počet internetových obchodov v Česku druhý rok klesá, aktívnych je momentálne 36 200 obchodov.

Pojazdné predajne, ktoré po roku 1989 kvôli konkurencii obchodných reťazcov a zmene nákupných zvyklostí Čechov z dedinských oblastí takmer vymizli, v poslednom čase zažívajú renesanciu a vracajú sa späť do českých miest a obcí. Zatiaľ čo však predtým veľké pojazdné predajne ponúkali zmiešaný tovar, tak v posledných rokoch sú mobilné obchody spravidla menšie a ich sortiment je zameraný na čerstvé pečivo, mäsové výrobky či farmárske produkty.

Podľa údajov Zväzu českých a moravských spotrebných družstiev ešte v roku 1991 dedinské oblasti Českej republiky križovalo približne 115 veľkých pojazdných predajní, ktoré prevádzkovali vtedajšie Jednoty. Pojazdné obchody si však na seba po roku 1989 nedokázali zarobiť a v nasledujúcich rokoch ich počet rýchlo klesol a napríklad v roku 2005 ich po českých dedinách jazdilo už len niekoľko posledných, ktoré sa často nezaobišli bez finančných príspevkov od obcí.