Alza.cz uzavrela minulý rok podľa predbežných výsledkov s obratom vo výške 1,75 miliardy eur. To predstavuje medziročný rast na úrovni 20 percent, pričom svoj celkový obrat za všetky trhy zvýšila o 295 miliónov eur. „Celý rok sme sa v súlade s našou misiou sústredili na to, aby sme ešte viac skvalitnili zákaznícke služby, a to vo všetkých oblastiach nášho pôsobenia,“ hovorí Tomáš Havryluk, podpredseda predstavenstva Alza.cz.

Rástli aj privátne značky

Spoločnosť vlani rástla aj v interných tímoch. Pribudlo 800 nováčikov, čím sa celkový počet zamestnancov blíži k štyrom tisícom. Aj v Alze však zápasia s nedostatkom ľudí na pracovnom trhu. Dokonca bola nútená „loviť“ v zahraničí, čoho výsledkom je okolo sto Filipíncov zamestnaných v skladoch. „Ľudí je stále málo. Snažíme sa hľadať, kde to ide. Musíme veľmi rýchlo reagovať na dopyt zo strany záujemcov, lebo ak zareagujeme neskôr, siahne po kandidátovi niekto iný,“ vysvetľuje T. Havryluk.

Naprieč všetkými tímami zavádzali zmeny vedúce napríklad k skráteniu času dodania objednávky o 5 hodín. To sa Alze podarilo aj pri rastúcom počte zákazníkov, ktorých sa na e-shope vlani prezentovalo 5,25 milióna, a počte objednávok, ktorý sa zvýšil o 27 percent na 17,9 milióna. „Dlhodobo nám na e-shope rastie podiel objednávok platených kartou online. Už druhý rok ide o najčastejšiu platobnú metódu so 47 percentným podielom,“ uvádza Petr Bena, podpredseda predstavenstva Alza.cz.

Darilo sa aj privátnym značkám spoločnosti, ktoré už okrem elektroniky ponúkajú napríklad domáce potreby, kávu, sušené plody alebo vybavenie na voľný čas. Firma ich vo svojom portfóliu ponúka už 18 a ich predaje sa v minulom roku zdvojnásobili. Rok 2021 je, rovnako ako ten predchádzajúci, výrazne poznačený pandémiou.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa