Na trhy EÚ zatiaľ e-shop plánuje tovar len doručovať, nové pobočky tam otvárať nebude. „V rámci prvej fázy expanzie neplánuje Alza otvárať v zahraničí nové obchodné miesta. Počíta však s budovaním ďalších logistických centier, ktoré umožnia optimalizovať logistické náklady spojené s pokrytím európskeho trhu,“ informuje spoločnosť.

„Expanzia do zahraničia je logickým krokom v rozvoji našej spoločnosti. Využijeme všetky naše silné stránky, ako napríklad výborne spracovaný e-shop, obrovskú ponuku okamžite dostupného tovaru či vyladené logistické procesy, ktoré nám zabezpečili dominantné postavenie na českom trhu,“ tvrdí šéf spoločnosti Tomáš Havryluk.

Firma, ktorá mimo Slovenska a Česka nie je známa, plánuje rozšíriť povedomie o sebe za hranicami len formou odporúčaní a zatiaľ spustenie reklamnej kampane v ďalších krajinách neplánuje.

„V prvej fáze budeme oslovovať českú a slovenskú populáciu žijúcu alebo pohybujúcu sa v zahraničí. Kľúčové je odporúčanie, ktoré je najlepším marketingom a Alza na tomto modeli vyrástla,“ povedala firma pre TREND.sk. Navyše pripravuje pre českých a slovenských zákazníkov, ktorí ju odporučia svojim známym v zahraničí, aj systém motivačného odmeňovania.

iPhone i vysávač lacnejší o desiatky eur

Prostredníctvom stránky www.alzashop.com si tak po novom môžu elektroniku, parfumy či kuchynské hrnce objednávať aj obyvatelia jednej zo zvyšných 26 krajín Európskej únie. Na Slovensko a Česko sa na novej adrese tovar objednávať nedá, slúžia na to pôvodné stránky so slovenskou a českou doménou.

Paradoxne by však za tovar objednaný cez Alzashop zaplatili slovenskí či českí zákazníci menej, ako v prípade objednávok z domácich domén.

Obľúbený tablet od Apple iPad Mini s Retina displejom a veľkosťou úložiska 16 GB stojí v slovenskom e-shope niečo málo vyše 351 eur, cez stránku určenú pre ostatné štáty EÚ ho Alza predáva za necelých 340 eur. Pri drahších modeloch sú rozdiely výraznejšie.

Za iPad Air s 32 GB úložiskom zaplatia slovenskí zákazníci 645,25 eura, z novej stránky si ho môžu v ďalších krajinách objednať za 624,65 eura. Aj po započítaní nákladov na doručenie, ktoré pri spomínaných tabletoch vyjdú v Poľsku na 6,27 eura a v Rakúsku či Maďarsku na 6,67 (sú porovnateľné s doručovacou cenou e-shopu pri totožnom produkte na Slovensku - 4,85 eura), tak tamojší zákazníci nakúpia lacnejšie.

Pri niektorých produktoch sú však ceny až výrazne odlišné. Pri kúpe robotického vysávača iClebo Arte Black ušetrí zákazník z Viedne či Budapešti, už po odrátaní nákladov za dopravu, približne 60 eur. Pre Slovákov stojí 500 eur, na nové trhy sa predáva za necelých 434 eur.

Takmer identický je aj rozdiel v cene stále ešte súčasnej, v utorok večer by mali odhaliť jej nástupcu, smartfónovej vlakovej lode od Apple iPhone 5S. Slováci za 32 GB verziu zaplatia 759 eur, takmer pre celú zvyšnú Európu ju Alza ponúka za 694 eur. „Tvorbu cien nastavujeme rovnakým spôsobom ako na Alza.sk,“ odpovedala firma neurčito na otázku, prečo vznikajú rozdiely v cenách.

Alza patrí aj na Slovensku medzi najväčšie internetové obchody s výpočtovou technikou a elektronikou. Jeho český prevádzkovateľ za rok 2013 dosiahol tržby vo výške 11,1 miliardy miliardy českých korún (401,6 milióna eur) a vybavil 3,3 milióna objednávok. „Potenciál celej EÚ oproti Českej a Slovenskej republike je násobne väčší, preto sa o budúce výnosy nebojíme,“ odpovedala Alza.cz na otázku TREND.sk, či firma očakáva od expanzie ďalší výrazný nárast tržieb.

Alza sa rozširuje do celej EÚ, predáva lacnejšie ako Slovákom

Alza.cz ponúka rovnaké produkty na Slovensku drahšie ako v 26 krajinách EÚ, v niektorých prípadoch sú rozdiely výrazné Zdroj: TREND.sk