Dopyt po online nákupoch rastie už od začiatku koronakrízy. Aký medziročný rast ste zaznamenali?

Za prvých šesť mesiacov vyrástla Alza o viac ako štyri miliardy Kč, čo zhruba zodpovedá  vlaňajšiemu rastu za celý rok. Tempo rastu v prvej polovici tohto roka sa medziročne zdvojnásobilo. Doslova raketový rast zaznamenala Alza v Maďarsku, Rakúsku, Nemecku, Spojenom kráľovstve a vo Francúzsku, kde bol rast viac než 90-percentný.

Aj v lete boli medziročné nárasty pomerne vysoké, ale celkový dopyt sa stabilizoval. Od jari do jesene k nám prišlo o 50 percent nových zákazníkov viac než vlani. Pätina z nich nákupy zopakovala. Momentálne rastieme v porovnaní s vlaňajškom o päťdesiat percent a očakávame ďalšiu akceleráciu pred Vianocami.

Sklad Alza
Neprehliadnite

Alza masívne rozširuje sieť Alzaboxov. Chce ich mať viac ako tisíc

Ako to vyzeralo s dopytom počas Black Friday a aktuálne v predvianočnom období?

Za november očakávame medziročný rast obratu o viac než tretinu. V počte kusov predaného tovaru je nárast vyšší, o viac než 60 percent. V praxi to znamená, že v novembri prijímame novú objednávku každých 1,3 sekundy. Zákazníci tak u nás objednali skoro osem miliónov kusov tovaru.

Petr Bena, Alza
Zdroj: Alza
Petr Bena, Alza

Museli ste v dôsledku všeobecného rastu dopytu v priebehu roku navyšovať personálne, dopravné či technické kapacity?

Zamerali sme sa najmä na posilnenie služieb, ako je napríklad rozširovanie siete Alzaboxov alebo služby AlzaExpres. Využívame samozrejme aj externé služby, v Bratislave je to napríklad zdieľaná logistická kapacita Liftaga, kde zákazník takmer na minútu presne vie, kedy kuriér na jeho adresu dorazí.

Je reálne vybaviť logisticky všetky objednávky do Vianoc?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa