Alza už vlani otvorila prvú predajňu mimo územia ČR a Slovenska v Budapešti. Takisto firma rozšírila showroom v Bratislave.

V Prahe tiež testuje prototyp predajného automatu. Jeho cieľom je overiť, či majú zákazníci o tento typ predaja záujem. Koncept vychádza z automatov na bagety a ponúkne niekoľko desiatok drobnejších produktov, napríklad SD kartu, batériu do fotoaparátu, nabíjačku k telefónu, ale aj drogériu.

„Projekt cieli na možnosť umiestnenia predajných automatov na strategických miestach, kde nie je možné umiestniť predajňu ani automat AlzaBox,“ uviedol riaditeľ expanzie firmy Jan Moudřík.

Za hranice mieri v posledných rokoch viacero českých internetových obchodov. Napríklad Notino.cz (predtým Parfums.cz) tento rok plánuje expandovať na ďalších päť európskych trhov. E-shop teraz pôsobí v 14 krajinách vrátane Veľkej Británie a Číny. E-shop VašeČočky zase v januári vstúpil na belgický trh, ktorý sa tak stal pätnástou krajinou, kde pôsobí.