Pobočky budú otvorené nonstop. Predajňa je vybavená schránkami, ktoré obslúžia 80 percent sortimentu, vrátane veľkých televízorov.
Obchod, ktorý vychádza z úspechu Alzaboxov, obslúži tisíc zákazníkov za deň. V miestnosti s plochou 60 štvorcových metrov sú v 40 stĺpcoch stovky výdajných schránok rôznych veľkostí vychádzajúcich z rozmerov najpredávanejšieho sortimentu.
Zákazník si na vstavanom počítači sám alebo s pomocou odborníkov na video termináli objedná požadovaný tovar. Po zaplatení kartou či online sa mu otvoria sklené dvere do miestnosti s boxami. Na podlahe sa rozsvietia svetelné LED diódy ukazujúce smer vydania, rozsvieti sa tiež stĺpec so schránkou aj box samotný.
Zdroj: Alza
„Zákazník môže nakúpiť v úplnom súkromí. Ak však bude chcieť poradiť s nákupom či prebrať parametre niektorého produktu, môže jednoducho využiť video terminál a pohovoriť si s odborníkom na vybraný segment,“ uviedol riaditeľ expanzie Jan Moudřík.
Nakupovanie má byť v novej predajni extrémne rýchle, bez dlhých radov a s neobmedzenou otváracou dobou. Alza v predajni tiež testuje premietania hologramov pre informovanie zákazníkov.
Ak sa po vyhodnotení projekt ukáže ako zmysluplný, plánuje firma podobné prevádzky vybudovať aj na Slovensku, v Maďarsku aj Rakúsku.
Najväčší český internetový obchod Alza tento rok očakáva prekonanie hranice tržieb 20 miliárd českých korún. Predsedom predstavenstva a zakladateľom eshopu je Aleš Zavoral. Alzu vlastní skupina investorov, ktorí ju ovládajú cez holdingovú spoločnosť L. S. Investments Limited so sídlom na Cypre, dane však firma platí v Česku.