Americká firma Beyond Meat pôsobí na trhu, o ktorom sa predpokladalo, že v nasledujúcom desaťročí výrazne porastie. Značka sa výrazne pričinila o rozvoj a popularitu alternatívneho „mäsa“ najmä v podobe rastlinných burgrov či hot dogov.

Tie sa vyrábajú extrakciou bielkovín zo žltého hrachu či ďalších rastlinných zdrojov a ich zmiešaním s prísadami ako repkový olej, prírodné farbivá, zemiakový škrob a mnohé ďalšie. Karbonátky potom pripomínajú mleté hovädzie mäso.

Finančné výsledky hovoria jasne

Firma očakávala, že v predajoch porastie o 33 percent. To sa však nestalo a spoločnosť zažila poriadny prepad na akciovom trhu. V uplynulom roku hodnota akcií klesla o 83 percent a Beyond Meat dokonca oznámil, že prepustí 19 percent zamestnancov, čo predstavuje približne 200 ľudí. Prepustení boli aj štyria ľudia z vrcholového manažmentu, informuje The New York Times.

„Aby sme zvládli súčasné prostredie a využili príležitosti, ktoré nás čakajú, výrazne znižujeme náklady a zameriavame sa na súbor kľúčových priorít rastu,“ povedal podľa portálu Capital.com zakladateľ firmy Ethan Brown.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa