Sendvičový reťazec Subway vlani na Slovensku zaradil do svojej ponuky avokádo. Stredná Európa bola jedným z prvých regiónov, v ktorom ho nasadil. Predávalo sa lepšie než na Britských ostrovoch, považovaných za vysoko rozvinutý trh. „Nasvedčuje to tomu, že ľudia sa zaujímajú o zdravie,“ poznamenáva development agent pre Subway na Slovensku Matej Varga.
Subway sa prezentuje ako zdravšia alternatíva fastfoodu, keďže v ponuke nemá žiadne vyprážané jedlá. Potvrdením, že Slováci stále viac nabiehajú na zdravý životný štýl, je podľa M. Vargu tiež rastúci dopyt po zeleninových šalátoch.
Revolučné zmeny v biznis modeli chystá konkurenčný McDonald´s. V rôznych krajinách testuje novinky, týkajúce sa najmä obsluhy, prístupu k zákazníkovi. Na trhu sa chce presadiť takzvanou reštauráciou budúcnosti, v ktorej budú hojne využívané rôzne digitálne technologické novinky. Súčasťou testov sú napríklad objednávky cez mobil, individualizácia, využívanie wi-fi, tabletov či obsluha pri stoloch.
Jednu z testovaných noviniek v Spojených štátoch popísal český týždenník MarketingSalesMedia. McDonald´s sa pustil do aplikácie, ktorá sleduje históriu objednávok podobne ako pri nákupoch cez internet, vrátane súvisiacich produktov.
Mobilné zariadenie vybavené aplikáciou sa zosynchronizuje s digitálnym kioskom v reštaurácii. Nasleduje rozpoznanie histórie a odovzdanie objednávky. Zákazník sa pri tom môže posadiť a napríklad hrať hru Happy Table, pri ktorej sa stôl pomocou rozšírenej reality premení napríklad na pretekársku dráhu.
Nový globálny šéf McDonald´s, Brit Steve Easterbrook nedávno prezentoval plán reštrukturalizácie biznisu firmy. Chce viac počúvať zákazníkov, zjednodušiť fungovanie reštaurácií, zlepšiť vnímanie kvality produktov a ťažkopádnu štruktúru riadenia. Investorov však jeho zámery príliš nenadchli.
Viac o tom, ako fastfoody hľadajú reštart v meniacej sa dobe, sa dočítate v aktuálnom vydaní týždenníka TREND 20 / 2015.
TREND 20/2015