Je úspešný, z „garážovej“ firmy spravil špičkového hráča v hernom segmente s miliónovými obratmi a nedávno oznámil svoj odchod z pozície CEO. Reč je o Šimonovi Šickovi, ktorý pre TREND porozprával nielen o roku poznačenom pandémiou, ale aj o aktuálnych trendoch v hernom priemysle, plánoch do budúcna, no nevyhol sa ani otázke svojho ďalšieho smerovania.

V rozhovore sa tiež dočítate
  • Aký je rastový potenciál Pixel Federation 
  • Prečo v Číne počítajú s nulou
  • Aké novinky pripravujú
  • Prečo plánujú otvárať pobočky mimo SR

Ako by ste z pohľadu Pixel Federation zhodnotili rok 2020?

Pandémia spravila z niektorých firiem porazených a z iných víťazov. Myslím si, že Pixel bol víťazom. Celý herný priemysel viac-menej rástol, pričom koronakríza tomu nahrávala. Mali sme super úspešný rok, rástli sme medziročne o viac ako 50 percent. Koronakríza nám sčasti pomohla dosiahnuť najlepší výsledok v histórii. Obratovo sme boli niekde okolo 47,6 milióna, čo je podľa mňa vynikajúci výsledok.

Pandémia výrazne ovplyvnila viacero segmentov. Mnohí ľudia museli pracovať z domu, prípadne svoju prácu stratili. Pocítili ste nárast počtu hráčov?

Áno. Sme veľmi dátovo orientovaná firma. Náš biznisový model má viacero nôh a jednou z nich je dátová analytika. V prvej vlne sme videli absolútny prílev ľudí. Zdvihla sa nám aj retencia. Vedeli sme, ako dlho hráč vydrží v hre, a tak sme mohli efektívnejšie robiť marketingové kampane. Nesúvisí to len s tým, že ľudia sedeli doma, ale aj s tým, že veľká časť ekonomiky, s ktorou súperíme, bola v online priestore vypnutá alebo paralyzovaná. Druhá vlna už nebola taká evidentná, no naplno sme využili možnosti, ktoré sme získali preto, čo sa stalo.

Pixel Federation
Zdroj: Trend/Maňo Štrauch
Pixel Federation

Vaším prvým a zrejme najväčším hitom bola hra Trainstation, ktorý už má vyše 10 rokov. Aký je v súčasnosti rastový potenciál Pixel Federation a z čoho pramení?

Ak by som zhodnotil tri úspešné momenty Pixel Federation, prvým bola hra Trainstation, ktorá umožnila, že existujeme. Druhým bola hra Diggy’s Adventure, ktorá je našou najúspešnejšou a umožnila nám expandovať. Treťou výhrou je Trainstation 2. Je to prvá hra, ktorú sme robili čisto pre mobily a vyzerá, že sa uchytila. Hlavná zmena je v tom, že je plne 3D. Ak sa pozrieme na tržby, milión eur mesačne sme dosiahli asi po troch mesiacoch od spustenia, bola to naša najrýchlejšie rastúca hra. Tento rok by mohla zlomiť 20 miliónov. Myslím si, že tento rok nebude výrazne rastový ako ten minulý.

Ak by sme vyjadrili rastový potenciál cez valuáciu, o akej sume sa bavíme?

Nechcem byť neskromný. Myslím si však, že momentálne, ak by som to veľmi primitívne prepočítal, je valuácia Pixel Federation vyše 100 miliónov eur. Naše plány na najbližšiu päťročnicu by mali byť niekde okolo pol miliardy, kde by sme sa chceli dostať. Najbližší plán je dostať firmu cez 100 miliónov ročného obratu čo je zdvojnásobenie toho, čo máme teraz.

Sicko Simon, Pixel Federation
Neprehliadnite

Príbeh Pixel Federation: Od partie nadšencov k stomiliónovej firme. Nevedeli úplne, do čoho idú

Nenásytný marketing

Všimol som si, že máte dosť vysoké výdavky. Na čo sa použili?

Štruktúra našich nákladov je veľmi jednoduchá. Sú to sčasti ľudia, ale najväčšia položka je marketing. Ročne dávame viac ako 20 miliónov eur do reklamy na to, aby sme mohli všetky veci škálovať. Čo sa týka tímu, máme okolo 230 ľudí. Naším cieľom je pri škálovaní zvyšovať výnosnosť, ktorá tento rok bola už celkom dobrá.

Do marketingu investujete obrovské prostriedky. Do akých nástrojov idete najviac?

Najväčšiu časť tvorí performance marketing. Je to až 99 percent, nakupujeme cez dve veľké platformy. Jednou je Facebook, ale v tomto roku ho v objeme predbehol Google. Google nás identifikoval ako potenciálneho partnera, s ktorým budujeme intenzívne vzťahy. Sú mesiace, keď dávame do marketingu aj tri milióny eur, pretože vieme, že v určitom čase z toho veľmi vyťažíme. Máme nakódované vlastné algoritmy, ktoré vyhodnocujú množstvo kampaní. Zatiaľ sme nemali úplne dokonalý produkt, ktorý by vytlačil výnosy na špičkovú úroveň.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa