Hoci je každý z nich na prvý pohľad iný, všetkých ich spája fakt, že šéfujú podnikom, v ktorých si prešli alebo prechádzajú veľkými transformačnými výzvami. Tie súvisia napríklad so stabilizáciou hospodárenia, konsolidáciou viacerých podnikateľských entít či nábehom na nový výrobný program. 

Ladislav Čechovič, generálny riaditeľ Mecom Group

Najväčší slovenský mäsokombinát a tretia najväčšia potravinárska firma zmenila v tomto roku svojho majiteľa. Mecom Group s ročnými tržbami vyše 150 miliónov eur prešiel z rúk investičnej skupiny Penta pod americký potravinársky holding Smithfield.

Plytká organizačná štruktúra dáva ľuďom vysoké kompetencie, vysokú zodpovednosť, a to aj na nižších stupňoch riadenia
 

Už päť rokov stojí na čele Mecomu Ladislav Čechovič, ktorého úlohou bolo firmu pôsobiacu na viacerých európskych trhoch skonsolidovať. Úloha sa mu podarila a rok pred predajom priviedol spoločnosť do zisku necelých štyroch miliónov eur – najvyššieho za uplynulých desať rokov. Akiste aj preto si ho Američania na najvyššom poste ponechali.

Celý rozhovor si môžete prečítať tu.

Ladislav Čechovič
Zdroj: Mecom
Ladislav Čechovič

 Richard Duda, generálny riaditeľ, Tauris Group

Vo vrcholových riadiacich pozíciách pôsobí už vyše štvrť storočie. Prelomový rok 2020, ktorých bol z hľadiska tržieb najúspešnejším v histórii Tauris Group, premenil generálny riaditeľ spoločnosti Richard Duda na nomináciu na TREND Manažéra roka. V ankete napokon skončil druhý. 

Rozhodli sme sa vypustiť z portfólia nízkonákladové značky a nerentabilné produkty a zamerať sa na prémiový segment
 

Koncom minulého roka začal Tauris Group integrácie firiem v rámci skupiny. Okrem vlajkovej značky Tauris do nej totiž patrí aj Ryba Košice, logistická firma Calmar či závody v Mojmírovciach pri Nitre a Spišskej Novej Vsi. Výsledkom by mali byť synergie a úspora nákladov.

Celý rozhovor si môžete prečítať tu.

Na snímke Generálny riaditeľ Tauris Group a.s., Richard Duda.
Zdroj: MICHAL SMRČOK
Na snímke Generálny riaditeľ Tauris Group a.s., Richard Duda.

Martin Ľupták, generálny riaditeľ, Slovenská pošta

Na čelo Slovenskej pošty nastúpil v roku 2020, keď dosiahla najhorší výsledok v histórii – stratu 16 miliónov eur. Bol to dôsledok dlhoročného vývoja spojeného s rastúcimi mzdami bez redukcie miest a so znižujúcou sa produktivitou. Svoje urobil podľa Martina Ľuptáka aj covidový rok a s ním spojené výpadky medzinárodnej pošty a prepad listov.

Najviac ma šokovalo, že naša triediaca linka na balíky v Bratislave je na druhom poschodí
 

Do opätovného zisku chce štátnu akciovku dostať naštartovaním transformácie, pokračovaním v optimalizácii nákladov a objektivizovaním ceny služieb pre štát. Len vlani v marci zrušila pošta 756 miest. Koncepcia rozvoja pošty počíta s digitalizáciou, ako aj prehodnotením dodávateľských vzťahov a predajom prebytočného majetku.

Celý rozhovor si môžete prečítať tu.

Na snímke generálny riaditeľ Slovenskej pošty Martin Ľupták.
Zdroj: MICHAL SMRČOK
Na snímke generálny riaditeľ Slovenskej pošty Martin Ľupták.

Roman Koreň, generálny riaditeľ, Železničná spoločnosť Slovensko

Ambiciózne plány má aj šéf štátneho osobného železničného dopravcu Roman Koreň. Jedným z nich je zvýšiť počet cestujúcich zo 70 miliónov z roku 2019 na sto miliónov v roku 2030 a spolu s tým aj tržby. Cestu vidí napríklad v zahustení taktovej dopravy na trase Bratislava – Kúty, Zvolen – Banská Štiavnica, Zvolen – Krupina či Žilina – Čadca.

Európska prax hovorí, že tam, kde sa zavedie taktová doprava, je nárast počtu cestujúcich výrazný
 

Neudržateľné z hľadiska hospodárenia je podľa R. Koreňa ponechanie súčasných prepravných taríf a cien cestovných lístkov. Železničná spoločnosť Slovensko by sa v nich preto rada dostala aspoň na úroveň taríf v mestskej hromadnej doprave. 

Celý rozhovor si môžete prečítať tu.

Na snímke predseda predstavenstva ZSSK a generálny riaditeľ Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. Roman Koreň.
Zdroj: MICHAL SMRČOK
Na snímke predseda predstavenstva ZSSK a generálny riaditeľ Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. Roman Koreň.

Martin Dzama, generálny riaditeľ, Stellantis Slovakia

Prvým Slovákom na čele automobilky Stellantis, pôvodne PSA Peugeot Citroën Slovakia, sa po pätnástich rokoch od jej vstupu na Slovensko stal Martin Dzama. V približne tom istom čase automobilka oznámila novú investíciu v objeme 180 miliónov eur. Tá bude bežať až do roku 2023.

V období 2016 až 2020 sme sa dostali do situácie, keď sme vnútornými opatreniami zvyšovania produktivity nedokázali kompenzovať rast ceny práce
 

S novým výrobným programom Stellantisu prídu podľa M. Dzamu do fabriky aj najmodernejšie technológie inteligentného priemyslu, čo bude pre jej zamestnancov znamenať nové možnosti zvyšovania kvalifikácie a kariérneho rastu.

Celý rozhovor si môžete prečítať tu.

Martin Dzama
Zdroj: Robo Hubač
Martin Dzama

Vydavateľ týždenníka TREND – spoločnosť News and Media Holding – patrí rovnako ako kedysi Mecom Group investičnej skupine Penta.