Navteq začína prípravu mapy pomerne prozaicky. Kupuje ich. Od štátnych i súkromných organizácií. Potom príde overovanie dát a dopĺňanie nových informácií. A tak je tvorba máp fakticky nekonečný príbeh.
Firma má po celom svete zhruba 1 200 ľudí, ktorí zbierajú údaje v teréne. Zákazníci hýčkaní modernými technológiami chcú stále viac detailov.
Napríklad, kde je jednosmerka, most, alebo obmedzenie v doprave. Ale aj hotel, reštaurácia, autobusová zastávka, alebo čerpacia stanica.
„Tieto dáta nikto nepredá vcelku,“ podotýka A. Modi. Miesta, označované za POI - body záujmu, pomáhajú Navtequ monitorovať aj špeciálne upravené vozidlá.
Jazdia po krajine s otočnými kamerami na strechách a zbierajú údaje okolo seba. Rozpoznajú názvy, alebo čísla ciest, ulíc, semafory a dopravné značky.
Pre Navteq je dôležitá hodnovernosť a aktuálnosť zakreslených údajov. To znamená či reštaurácia, alebo hotel nakreslený na mape fakt funguje. Aj či sedia otváracie hodiny.
Všetky tieto aktualizácie nedokáže Navteq pokrývať vlastnými silami. Získava ich aj vďaka spätnej väzbe od klientov. Na firemnej internetovej stránke môžu upozorňovať na nepresnosti, či odchýlky údajov na mapách.
A. Modi pripomína, že získavať takéto informácie od ľudí, a potom ich zapracovávať do máp je technologicky náročný proces. Na jeho vývoji firma neustále pracuje. Podieľať sa na ňom budú aj košickí programátori.
Navteq vznikol v druhej polovici osemdesiatych rokov, v čase keď americká exekutíva za čias prezidenta Ronalda Regana uvoľnila využívanie navigačného systému GPS aj na civilné účely.
Dovtedy bolo len vojenskou záležitosťou. Svoj rozbeh odštaroval v eldoráde amerických technologických spoločností. Zo Silicon Valley v Californii sa časom presťahoval do Chicaga.
Prvé digitálne mapy vyrábal pre navigačné prístroje áut. Automobilový priemysel je naďalej jeho najväčší odberateľ.
No v posledných rokoch sa záujem spotrebiteľov stále intenzívnejšie presúva na osobné navigačné systémy. Aj preto sa americký manažér domnieva, že budúcnosť navigácie je hlavne v mobilných telefónoch.
A približuje aj ďalšie vízie. Napríklad zabudované GPS zariadenia vo fotoaparátoch. Vďaka nim prístroj automaticky zaznamená miesto, na ktorom bol záber odfotený. Bez toho, aby si ho musel fotograf pamätať, alebo zapisovať.