Jeho írska dcérska spoločnosť Norwegian Air International začala predávať letenky z piatich miest v Írsku a Veľkej Británii (Dublin, Cork, Shannon, Edinburg a Belfast) na tri letiská na severovýchode USA (Newburgh necelých sto kilometrov severne od newyorského Manhattanu, Hartford v štáte Connecticut na pol ceste medzi Bostonom a New Yorkom asi tri hodiny jazdy do oboch miest a Providence v štáte Rhode Island niečo vyše sto kilometrov južne od Bostonu). Jednosmerné letenky z Európy predávali v prvých hodinách za uvádzaciu cenu od 69 eur a z USA do Európy iba za 65 amerických dolárov (61,20 eura). Aj s letiskovými poplatkami.

Najlacnejšie boli, samozrejme, okamžite rozchytané a agentúra Bloombeerg citovala Larsa Sandeho, viceprezidenta Norwegianu pre predaj, že ďalšie ceny sú už od 99 dolárov (v prepočte od 93,3 eura). Je to však „holá“ cena. Podľa denníka US Today zdarma odvezú iba príručnú batožinu pod desať kíl, za kufor s hmotnosťou 19,8 kilogramu si cestujúci priplatí 42,4 eura, občerstvenie sa dá iba kúpiť, bežné jedlo stojí v prepočte 28,3 eura.

Lety sa začnú na prelome júna a júla tohto roku, hneď po tom, čo Norwegian ako prvý dopravca na svete dostane prvé zo 108 objednaných Boeingov najnovšej generácie 737 MAX 8 so 186 miestami na palube. Sú ďalším pokračovaním vo vývoji typu, určeného kedysi na kratšie a stredne dlhé linky. Nové úspornejšie motory, aerodynamické zlepšenia a využitie nových technológií pri konštrukcii lietadla predĺžili dolet maxa až na 6 510 kilometrov. Preletí teda za necelých osem hodín aj ponad Atlantik medzi mestami, ktoré Norwegian pre tento lowcostový koncept vybral.

Hoci ide na americké pomery o menšie letiská v oblasti, ktorá má z New Yorku i Bostonu veľa spojení na britské ostrovy a napokon do oboch veľkomiest, z Európy lieta aj sám Norwegian inými väčšími 344-miestnymi lietadlami, dopravca novinku považuje za rozšírenie ponuky aj na bližšie - takzvané vedľajšie letiská. Tri americké Nórom ponúkli za vybavovanie lietadiel výrazne nižšie poplatky, než by platili na veľkých letiskách, preto sa podarilo vykalkulovať doteraz najnižšiu cenu.

Najnovšie aktivity nórskeho lowcosta v USA však nie sú po vôli americkým pilotom. Ich združenie prišlo s výhradami až k prezidentovi Donaldovi Trumpovi, ale nepochodilo. Dozvedeli sa, že USA majú obrovský ekonomický záujem o Norwegian, pretože si najíma americké posádky a kupuje stovky amerických lietadiel.

Norwegian Air Shuttle vznikol v roku 1993 ako regionálny dopravca a od roku 2002 začal s lowcostovými linkami. Najprv po Nórsku, pokračoval v Škandinávii a v súčasnosti 106 lietadlami Boeing 737-800 obsluhuje 132 miest v Európe, na Blízkom východe a severnej Afrike. Ďalších 156 lietadiel si ešte objednal. Do medzikontinentálnej dopravy do USA a Ázie vstúpil v roku 2013 a má na ňu osobitnú dcérsku spoločnosť Norwegian Long Haul s dvanástimi veľkokapacitnými diaľkovými lietadlami Boeing 787 Dreamliner, ktoré lietajú zatiaľ na desať amerických letísk.

V roku 2014 vytvoril v Dubline ďalšiu dcéru Norwegian Air International, pre európske a niektoré americké linky a nedávno aj dcéru v Argentíne, ktorá sa však ešte iba chystá lietať.