Dokumenty z roka 2017, ku ktorým sa dostali reportéri denníka The New York Times, sú doplnené o rozhovory s 50 zamestnancami Facebooku. Detailne popisujú, ako Facebook s citlivými používateľskými dátami „obchodoval“ v rámci takzvaných obchodných partnerstiev. Boli medzi nimi spoločnosti Apple, Microsoft, Spotify či Netflix. A používatelia o ničom netušili.

Spolupráce sa pritom týkajú len vyššie menovaných firiem. Ide celkovo o 150 veľkých hráčov naprieč rôznymi odvetviami – od technologických spoločností, cez online predajcov až po výrobcov áut či dokonca médiá. Dokumenty sú akýmsi dôkazom novej éry. Žijeme v digitálnom veku, kde sú najcennejšou komoditou osobné informácie, s ktorými sa stále intenzívnejšie obchoduje. Facebook z nich urobil svoj biznis. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa