Ťažkým obdobím si slovenský odevný priemysel prechádza od prelomu milénií, keď lacná výroba v Ázii postupne odstavila časť domácej výroby. Vybraným odevným značkám, ktoré sú na trhu niekoľko desiatok rokov, nepriala ani pandémia. Ozeta Neo a Makyta sú v poklese tržieb už tretí rok po sebe. Darí sa však spoločnosti Slovenka – Silver, ktorá ťahá šnúru deviatich rokov v zisku a po poklese tržieb v prvom roku pandémie postupne nadväzuje na trajektóriu rastu tržieb.

Šijú pre módne domy

Púchovskej Makyte padajú tržby už minimálne jedenásť rokov. Pred dvanástimi rokmi ich mala vo výške takmer 11 miliónov eur, vlani to však bolo len päť miliónov eur. Po sérii rokov, keď bola v strate, sa jej však darí už osem účtovných období po sebe držať v zisku. V profite ostala aj vlani a to napriek všetkým problémom spojených s koronakrízou.

Na snímke Country Manager spoločnosti Nestlé Slovensko Martin Mittner s novou investíciou závodu v Prievidzi do robotizácie.
Neprehliadnite

Potravinársky gigant zásobuje z Prievidze veľkú časť EÚ, vlani si upevnil pozíciu lídra

Počiatky firmy siahajú až do roku 1939, keď odštartovala svoju výrobu v Žiline. Vtedy pre ňu pracovalo 150 zamestnancov. Až 99 percent produkcie Makyty, ktorú vyrába v dvoch závodoch v Púchove a Námestove, tvorí odevná konfekcia, jedno percento predstavujú polotovary vrátane výšiviek. Hlavným výrobným programom spoločnosti je výroba pre renomované značky Armani, Prada, Versace, Valentino formou práce v mzde. Makyta vyrába napríklad šaty, blúzky či nohavice podľa nákresov, ktoré na Slovensko dorazia spolu s látkami. Vlastná kolekcia tvorí menšiu časť sortimentu. Menej než desať percent konfekcie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa