Prevádzkovateľ služby sa podľa informácií TRENDu stretol so zodpovednými úradmi na Slovensku v snahe „integrovať“ ju do tunajšej legislatívy. „Naše posledné stretnutie s predstaviteľmi Finančnej správy nemôžeme komentovať, ale môžeme povedať, že sme absolvovali prínosnú a otvorenú diskusiu. Vysvetlili sme im náš biznis model a odpovedali na všetky ich otázky,“ uviedla spoločnosť pre TREND.sk.

Následné zverejnené oficiálne usmernenie Finančnou správou vodičov Uberu veľmi nepotešilo. Ako jeho reálny dopad popisuje riaditeľ spoločnosti Accace Peter Pašek, vodiči Uberu musia požiadať o osobitnú registráciu za platiteľa DPH. Zmluvu majú totiž podpísanú so spoločnosťou Uber sídliacou v inom štáte Európskej únie. Konkrétne s holandskou Uber BV.

Aj keď sa to v informácií Finančnej správy nespomína, povinnosť registračnej pokladnice Uberistom nehrozí, keďže do styku s hotovosťou za zvezenie neprichádzajú. Všetko sa hradí online cez aplikáciu.

Podobne prísne nároky na koncesie a zdanenie majú pritom na vodičov Uberu aj české úrady - rovnako z dôvodu jeho zatriedenia do taxislužby.

Do riešenia nezhôd ohľadom zdaňovania, pracovnoprávnych sporov či bezpečnosti využívania služby Uber, najmä zo strany vodičov, sa chystá vstúpiť už i Európska komisia. Vyprovokovalo ju k tomu nie najpriaznivejšie prijatie služby z oblasti takzvanej zdieľanej ekonomiky niektorými členmi Európskej únie.

Komisia zatiaľ podľa zverejneného stanoviska udalosti len sleduje. „Európska komisia bude hľadať spôsob ako podporiť rozvoj nových inovatívnych služieb a dočasné využitie aktív (akými sú napríklad motorové vozidlá, či nehnuteľnosti). Komisia bude postupovať bez toho, aby uprednostňovala len jeden z možných biznis modelov,“ dodala zároveň zmierlivo vo vyhlásení. Dokedy by mohli byť známe prípadné jednotné pravidlá, si komisia časovo neohraničila.