Základná myšlienka lietadla sa splývajúcimi krídlami a trupom (blended wing body) sa objavila už v prvej polovici minulého storočia, jej prvky boli neskôr využité napríklad pri americkom bombardéri B-2. Airbus vlani začal túto koncepciu testovať na modeli s označením Maveric, ktorý je dlhý dva metre a široký 3,2 metra.

„Domnievame sa, že je najvyšší čas posúvať túto technológiu ďalej a študovať, čo nám môže priniesť,“ uviedol podľa agentúry Reuters viceprezident Airbusu Jean-Brice Dumont.

Airbus ale v Singapure propaguje aj ďalšie svoje modely. Šéf marketingu François Caudron na veľtrhu predpovedal, že Airbus počas nasledujúcich desiatich rokov predá viac ako tisíc nových lietadiel A321XLR. Tie sú verziou lietadla A321neo s dlhším doletom. Firma lietadlo A321XLR oficiálne uviedla na trh vlani v júni na parížskom aerosalóne. Od tej doby už získala viac ako 450 objednávok.

F. Caudron tiež upozornil na negatívne dopady, ktoré má na niektorých zákazníkov Airbusu terajšia epidémia nového typu koronavírusu. Odmietol sa však vyjadriť k tomu, či nejaký zákazník kvôli tomu požiadal o odklad dodávok.

„Koronavírus je kríza,“ uviedol F. Caudron. Upozornil však, že aerolinky nepanikária a v postoji k objednávkam lietadiel zohľadňujú dlhodobejšie faktory. „Keď objednávate lietadlo, nie je to na nasledujúcich šesť mesiacov. Je to na najbližších 20 rokov,“ dodal.

Airbus minulý týždeň kvôli koronavírusu predĺžil plánované prerušenie prevádzky v továrni na montáž lietadiel typu A320 v meste Tchien-ťin na severovýchode Číny. V utorok firma oznámila, že čínske úrady povolili obnovenie prevádzky. „Znamená to, že továreň môže postupne zvyšovať produkciu, zatiaľ čo bude aplikovať všetky požadované zdravotnícke a bezpečnostné opatrenia pre zamestnancov,“ uviedol Airbus. Konkrétny termín obnovenie výroby v továrni ale firma neposkytla.

Airbus vlani vystriedal na poste najväčšieho svetového výrobcu lietadiel amerického konkurenta Boeing. Ten sa v súčasnosti trápi s problémami okolo lietadiel 737 MAX, ktorých prevádzka bol vlani v marci prerušená po tragických nehodách v Indonézii a Etiópii.