Túto zimu si začal koncern Air Fance-KLM svoj zámer overovať v airbusoch A320 na letisku Charlesa de Gaulle v Paríži linkami do Berlína (na letisko Tegel), Barcelone a Portugalsku do Lisabonu či Porta.

Ceny leteniek sa začínajú na 35 eurách, lety deň či dva vopred sme však našli iba letenky za vyše 300 eur, čiže drahšie, než ponúkajú lowcostové, ale aj klasické aerolínie na týchto tratiach. Na palube je zadarmo čaj, káva, pomarančový džús a voda, za sladké drobnosti a sendviče sa platí. V biznis triede je jedlo zadarmo.

Air France založili aerolínie pre mladých. Volajú sa Joon

Zdroj: Joon / Facebook

Koncom marca 2018 rozšíria ponuku o denné spoje do Istanbulu, Káhiry, Neapolu, Osla a Ríma, kam plánujú dokonca 49 letov týždenne, a v apríli otvárajú 275-miestnymi airbusmi A340 aj prvé diaľkové linky – do Kapského Mesta, Teheránu, Fortelezy v Brazílii a do Mahé na Seychelách.

Na palube bude okrem klasickej ekonomickej triedy aj drahšia prémiová ekonomická a biznis trieda. Každé sedadlo v A340 bude mať zabudovaný displej s filmami, hrami a iným rozptýlením.

Strategickým zámerom Air France sú najmä diaľkové linky, ktorými by Joon dokázal cenovo konkurovať úspešným linkám blízkovýchodných spoločností, a destinácie, kam Air France v uplynulých rokoch z ekonomických dôvodov prestali lietať.

Prevádzka spoločnosti Joon má byť úspornejšia než v Air France. Pociťujú to aj posádky, ktoré majú nižšie platy. Do roku 2020 by mala mať nová spoločnosť osemnásť A320 a A321 pre európske linky a desať diaľkových A340, ktoré sa budú nahradzovať najnovšími A350.