Letecké spoločnosti sa snažia prísť na nové spôsoby, ako ponúknuť svojim zákazníkom niečo extra a odlíšiť sa od konkurencie. Holandské aerolínie KLM svojim zákazníkom ponúkajú, že si svojho suseda v lietadle budú môcť vybrať prostredníctvom sociálnych sietí na internete.
Systém, ktorý chce spoločnosť spustiť začiatkom budúceho roka, má dať dohromady aspoň na čas letu ľudí, ktorých spájajú rovnaké záujmy, pracujú v rovnakej branži, alebo sú si navzájom sympatickí. Viac podrobností okrem toho, že novú službu budú môcť využívať majitelia profilov na sociálnych sieťach Facebook a LinkedIn, aerolinky nezverejnili. Avšak Mail Online upozorňuje, že táto novinka môže mať aj svoje úskalia: sused v lietadle, ktorého si cestujúci vybral, môže byť v skutočnosti oveľa menej atraktívny, než to vyzeralo na internete, alebo môže celý let chcieť hovoriť len o svojej práci.
Nejde o prvý prípad, keď letecké spoločnosti využívajú sociálne siete na to, aby mali ďalšie lákadlo na klientov. Malajzijské aerolínie spúšťajú na Facebooku službu, vďaka ktorej sa cestujúci budú môcť pozrieť, či s nimi náhodou na palube lietadla neletí niekto z ich kamarátov, alebo či niektorý ich známy necestuje na to isté miesto ako oni. Iná firma zas pred niekoľkými rokmi otvorila internetovú zoznamku pre ľudí, ktorí často cestujú lietadlom. Tento servis ale už nefunguje.
Ilustračné foto na titulke - SITA / AP