Podľa agentúry Reuters sa Adidas rozhodol odstrihnúť najväčší britský reťazec so športovou módou od distribúcie nových dresov preto, že Sports Direct nevyhovuje jeho novej distribučnej stratégii. Nové tričká Chelsea plánuje ponúkať fanúšikom prostredníctvom futbalového klubu a vo svojich vlastných predajniach a webovom obchode.
Adidas podpísal v júni s Chelsea desaťročný kontrakt na dodávku dresov v hodnote 300 miliónov libier (357 miliónov eur). Nemecká firma pravidelne vyhodnocuje predajné kanály svojich produktov a pozerá sa pri tom na kritéria ako sú prostredie obchodu a zákaznícky servis, píše Reuters.
Riaditeľ Sports Directu Dave Forsey označil krok Adidasu za nepochopiteľný. „Predpokladáme, že sa tým významne obmedzí dostupnosť výrobkov a cena pre zákazníkov,“ citoval D. Forseya britský internetový portál telegraph.co.uk. Podľa servera však kauza môže mať tiež iný, pikantnejší rozmer.
Väčšinový podiel v Sports Directe vlastní Mike Ashley, ktorý je zároveň majiteľom futbalového tímu Newcastle United. Futbalistov priameho konkurenta Chelsea v anglickej Premier League zvykol obliekať Adidas, no kontrakt po ňom prebral jeho odveký rival Puma.
Sports Direct si zakladá na sortimente pre futbalových nadšencov. V jeho ponuke zostanú výrobky vo farbách a s logom Chelsea, ale s výnimkou replík novej kolekcie dresov.
Britský reťazec ponúka športovú módu aj na Slovensku, kde má otvorené tri kamenné predajne. Na trh vstúpil krátko po tom, ako sa z neho vlani stiahol rakúsky Gigasport. Obsadil po ňom miesto v bratislavskom nákupnom centre Avion, ďalšiu predajňu v hlavnom meste prevádzkuje v galérii Eurovea. Okrem nich má tiež pobočku v Košiciach.
Sports Direct láka Slovákov najmä na nízke ceny, no množstvo sortimentu má ďaleko od noviniek na trhu. Silným kanálom je tiež internetový predaj.