Nemecká spoločnosť Zalando vstúpi v budúcom roku aj na maďarský a rumunský trh. Expanzia sa koná na základe dobrých minuloročných výsledkov, kedy sa spoločnosti finančne mimoriadne darilo. Napriek koronakríze zaznamenal tento módny internetový obchod zvýšený zisk o 23,1 percenta.

Udržateľná vlna

Hoci sa mnohí zástancovia udržateľnej módy viackrát voči online obchodom s fast-fashion veľmi výrazne vyhranili, ich tvorcovia vehementne tvrdia, že si spoločenskú zodpovednosť a environmentálny dopad svojho podnikania uvedomujú. Zalando preto zvýšilo predaj udržateľnej módy vo svojom portfóliu v minulom roku až o 16 percent, čo je v porovnaní s rokom 2019 dvojnásobne viac.

Zalando vykazuje viacero pozitívnych krokov smerom k menšiemu znečisťovaniu životného prostredia. Od roku 2017 preukázateľne znížila emisie skleníkových plynov o 64 percent a celú svoju činnosť prevádzkuje obnoviteľnou energiou.

Tomáš Hodboď, CEO Glami
Neprehliadnite

Budú „poštári“ čakať, kým si vyskúšate oblečenie z e-shopu? Budú musieť, odkazuje šéf Glami

Stanovili si cieľ, ktorý plánujú splniť do roku 2023. Ten spočíva v predaji udržateľných výrobkov, ktorých samotná produkcia bude šetrnejšia k životnému prostrediu a to v objeme 25 percent celkového predaja. Ešte v roku 2019 bol ich cieľ na hranici takmer 20 percent. Zároveň sprísňujú kritériá pre udržateľný produkt.

„Máme príležitosť a zodpovednosť využiť našu pozíciu v oblasti rozsahu a platforiem na podporu pozitívnych zmien v módnom priemysle, “ vyhlásil Rubin Ritter, výkonný riaditeľ Zalanda na margo módneho priemyslu ako druhého najväčšieho znečisťovateľa planéty.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa