Spoločnosť AAA Auto zarobila vlani viac ako v rokoch pred finančnou krízou. Podľa predbežných konsolidovaných hospodárskych výsledkov dosiahla skupina v roku 2011 zatiaľ najvyšší prevádzkový aj čistý zisk. V čistom skupina zarobila 10,24 milióna eur, čo bolo dvojnásobne viac než v roku 2010. Prevádzkový zisk narástol o 80 percent na 21,45 milióna eur.
Skupina vlani vykázala tržby 276,7 milióna eur a medziročne zvýšila predaje o 35 percent. Predala 44 828 áut, čo je o o 13,4 percenta viac než v roku 2010. Priemerná cena predaného auta narástla o vyše šestnásť percent na 5 131 eur. To zvýšilo ziskovú maržu firmy na historicky najvyššiu úroveň 26 percent. Zvýšilo sa tiež zapojenie finančných služieb do predaja.
Podľa generálneho riaditeľa skupiny Anthonyho Jamesa Dennyho sú dobré výsledky efektom opatrení, ktoré firma zaviedla ako reakciu na krízu. „Skupina je teraz významne efektívnejšia a ziskovejšia. Dvojnásobný čistý zisk sme dosiahli pri polovičnom objeme predajov,“ dodal.
Skupina vlani obnovila expanziu. Po štyroch rokoch otvorila v septembri novú pobočku v Česku. V rozširovaní pokračuje aj naďalej, vo februári otvorila ďalšie pobočky na Slovensku a v Česku. Tento rok by mala otvoriť ešte tri predajné centrá v Česku a jedno na Slovensku. V roku 2013 by malo pribudnúť ďalších päť pobočiek, z toho dve na Slovensku.
Skupina pridala aj celkom nový trh a v septembri otvorila aj prvú pobočku v Rusku. Na východe má pomerne veľké ambície. Už v polovici tohto roku by mala ruská pobočka dosiahnuť bod zvratu k zisku. V roku 2013 pribudne podľa plánov ďalšia.
Podľa A. Dennyho by mali práve nové pobočky tento rok ťahať predaje skupiny a zvýšiť tržby najmenej o päť percent, hoci trh jazdených vozidiel bude podľa neho stagnovať. Na ziskoch by sa však expanzia prejaviť nemala. „Naším cieľom je dosiahnuť v roku 2012 rast čistého zisku skupiny najmenej o 20 percent,“ vyhlasuje A. Denny.
K predkrízovým predajom sa ale skupina vracia ťažko. „Po poklese v roku 2009 došlo k oživeniu predajov skupiny, no bude trvať ešte niekoľko rokov, než sa vrátia na úroveň roku 2007. Predaje na celom trhu jazdených automobilov sú stále pod predkrízovou úrovňou. To dáva na druhej strane atraktívny potenciál rastu,“ poznamenáva A. Denny.
Ilustračné foto na titulke - SITA / AP